سرویس: تولیدی 00:16 - پنجشنبه 12 مرداد 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

تحریم های جدید، صرفا جنبه روانی دارد/ نقص فاحش برجام توسط دشمن، بازی با کلمات است

حجت الاسلام سالک گفت: آمریکا دشمن سرسخت اسلام است و برای نابودی اسلام و قرآن دست به هر کاری از جمله تحریم های قوی علیه خواهد زد.

به گزارش اصفهان شرق، در روزها و هفته‌ های اخیر، اقدامات خصمانه و ضدبرجامی آمریکا به حدی افزایش یافته است که در محافل سیاسی و رسانه‌ای به کرات بحث نقض برجام مطرح می‌ شود.

در ابتدای امر دست‌ اندرکاران داخلی برجام صرفا از مخدوش شدن روح برجام بواسطه اقدامات خصمانه آمریکا سخن می‌ گفتند اما شدت و حدت این اقدامات به حدی افزایش یافت که آن ها نیز به نقض متن یا نص یا جسم برجام اذعان کردند.

ترامپ حتی الفبای اولیه سیاست را نمی داند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق اظهار کرد: امریکا دشمن سرسخت اسلام است و برای نابودی اسلام و قرآن دست به هر کاری می زند.

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی ادامه داد: جنگ های نیابتی منانند طالبان هم راه می اندازد و از طرفی هم انواع تحریم را در دستور کار خودش قرار می دهد، دشمنان برای فعالیت های انقلاب اسلامی محدودیت ایجاد می کنند که توقعی هم از دشمن غیر از این نیست.

این نماینده مجلس افزود: ترامپ که یک تاجر بیشتر نیست و از الفبای اولیه سیاست هم خبر ندارد و ابزار دست لابی صهیونیست بین المللی است که حرکتی را علیه برجام آغاز کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های جدید امریکا تصریح کرد: تحریم های جدید را روی بحث های موشکی و حقوق بشر به جریان انداختند و کنگره امریکا تحریم علیه ایران و روسیه و کره شمالی را انجام داد و سنا هم تأیید کرد و فقط امضای ترامپ مانده است.

نقص صریح برجام

حجت الاسلام سالک اذعان کرد: نکته اول این که این حرکت نقض صریح برجام است، نکته دوم هم این که مشکل امریکا با ما مشکل هسته ای و موشکی نیست، مشکل امریکا با ایران این است که حجمهوری اسلامی ابر قدرتی امریکا شکسته است و دیگر کدخدا نیست، امروز هر دو قطب شوروی و امریکا شکسته و شوروری که فروپاشی شد و منتظر فروپاشی امریکا هم هستیم که این اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: اگر ترامپ امضا کرد پیش بینی می کنیم که درگیری 5+1 با امریکا و کنکره امریکا و سنا شروع خواهد شد، نکته بعد این است که ادامه تحریم ها ممکن است خساراتی بیاورد اما منافعی هم دارد، ما در این 38 سال در تحریم بودیم و این چند سال در بحث های هسته ای تشدید شد.

وی ادامه داد: ما فضا را تسخیر کردیم که دستاورد بزرگی است، سیمرغ هم در هفته گذشته پرتاب شد و دنیا را به تعجب واداشت که در دوران تحریم این اتفاق افتاده است، دستاوردهایی در زمینه مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی به دست آوردیم، این ها در دوران تحریم به دست آمد.

تحریم باعث وحدت بین کشورها می شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم دیگر کشورها توسط امریکا گفت: این تحریم موجب یک وحدتی در مقابل امریکا خواهد شد تا کشورهای تحریم شده کنار هم باشند تا مبادلات خود را بیشتر کنند و جلوی واردات امریکا را بگیرند تا هم تبادل بین خودشان زیاد شود و هم قدرت مالی امریکا کاهش پیدا کند.

حجت الاسلام سالک با بیان این که امریکا در این 38 سال هیچ غلطی نکرد، تاکید کرد: مردم همان طور که در مقابل جنگ نظامی ایستادند مقابل تحریم ها هم ایستادند، امریکا بداند در این راستا به نتیجه ای نخواهد رسید.

وی با اشاره به فعالیت مجلس در این زمینه تصریح کرد: اقداماتی که ما باید انجام دهیم در ابتدا طرح مقابله با تحریم های امریکایی است که در 16 مورد از حرکت قانونی یش می رویم و دستگاه ها را موظف می کنیم که این را اجرا کنند. که شاید 16 مورد هم بیشتر باشد، همچنین دستگاه های دیپلماسی کشور می توانند شکایات خودشان را عنوان کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: هیئت نظارت بر برجام اعلام کردند اما تصمیماتی را گرفتیم و به موقع به اجرا خواهیم گذاشت، دستگاه های مختلف همه بسیج شدند و وحدت رویه ای بین سه قوا در مقابل تحریم های جدید صورت گرفته است.

هدف براندازی جمهوری اسلامی ایران است

یک کارشناس مسائل سیاسی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: انتظار این که تحریم های ایران برداشته می شد یک انتظار بیهوده ای بود و تحریم ها کم می شود تا بگوید من همراهی می کنم اما دوباره برای گرفتن امتیازات بیشتر تحریم های بیشتری وضع می کند، وقتی در کنگره به جان کری گفتند چرا با ایران مذاکره می کنید گفت سه راه برای براندازی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، حمله و تحریم و مذاکره این سه راه هستند و دو راه اول دیگر ممکن نیست و راه سوم را پیگیری می کنیم.

سید جلال حسینی ادامه داد: مذاکره با هدف دولت که می گوید دوستی است تفاوت زیادی دارد؛ مقام معظم رهبری بارها گفتند به امریکا اعتماد نکنید، در فاز اول نتیجه گرفتند که فاز اول برجام هسته ای بود و آقای روحانی را هم متعاقد کردند و اکنون دنبال برجام بعدی به نام برجام موشکی هستند.

وی افزود: دشمنان به دنبال بد جلوه دادن قدرت موشکی سپاه پاسداران هستند و ذهن جامعه این را نپذرفته، می خواهند سپاه با عامل جنگ و فشار در منطقه قلمداد کنند، در اصل برجامِ سپاه است و اکنون تحریم ها را شروع کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: بیشتر برای جنبه های روانی می گویند مادر تحریم ها، تا مردم بیشتر هراس داشته باشند، متأسفانه رئیس جمهور می گوید چرا سپاه روی موشک هایش مرگ بر امریکا می نویسد، در واقع با این تحریم ها می خواهند برجام موشکی را پیگیری کنند و نفرت از سپاه را کلید بزنند و تدبیرهایی اندیشیده شده است.

نقص فاحش برجام بازی با کلمات است

 وی خاطر نشان کرد: دیگر الآن از اقدام متقابل هم گذشته و نقص فاحش بازی با کلمات است، عده ای به دنبال توجیه کارها هستند و می خواهند مردم را سرکا بگذارند، بر اساس فرمایشات رهبری لغو برجام چندین ماه گذشته انجام شده و باید حرکات متقابل انجام شود اما متاسفانه مجلس درخوری نداریم و تکلیف دولت هم مشخص است.

این کارشناس مسائل سیاسی بین‌الملل در ادامه گفت: ما طوری با خارجی ها قرارداد می بندیم که در هر تحریمی ما باید خسارت بدهیم، مردم در یک خواب سنگینی هستند و روند فرهنگی ما به صورت منفی است.

حسینی در پایان تصریح کرد: زمانی آقای ابراهیم نبوی گفته بود 35 سال مسئولان می خواهند نظام را ساقط کنند و مردم نمی گذارند ولی الآن مردم هم می گذارند این کار بشود، مردم جامعه ما از لحاظ تدبیر سیاسی و بصیرت افت کردند و اگر این روند ادامه پیدا کند در واقع باید به دوران قاجار و پهلوی برگردیم.

گزارش از پروانه شریفی

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.