سرویس: سیاسی 12:20 - چهارشنبه 11 مرداد 1396

نماینده اصفهان در مجلس تاکید کرد:

نقض قطعی برجام با تحریم های جدید آمریکا/ دوران قُلدری گذشته است

حجت الاسلام سالک نماینده اصفهان در خانه ملت می گوید: در شرایط کنونی واضح است که حرکت تحریمی آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران نقض قطعی برجام است و امیدواریم مسئولان در برابر این اقدام آمریکایی ها محکم ایستاده و واکنش انقلابی نشان دهند.

به گزارش اصفهان شرق، طرح تحریم ایران سه‌شنبه هفته گذشته (سوم تیرماه) در کنگره مورد بررسی قرار گرفت و با 419 رای موافق و تنها سه رای مخالف به تصویب رسید. روز پنجشنبه نیز مجلس سنای آمریکا با 98 رای موافق و دو رای مخالف به این طرح رای مثبت داد و اکنون برای تبدیل این طرح به قانون لازم‌الاجرا، نیاز به امضای دونالد ترامپ است.

با توجه به این موضوع حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اظهار کرد: آمریکا می خواهد بگوید کدخدای جهان ما هستیم و همه نوکر و مزدور ما هستند و هرچه ما گفتیم ملت ها باید عمل کنند اما باید به امریکایی ها ثابت کرد که دوره قلدری گذشته است که شما تصمیم بگیرید همه چیزش را نابود کنید.

وی با اشاره به تحریم سه کشور ایران، روسیه و کره شمالی در این طرح تحریمی افزود: موشک کُره ای ها آزمایش شده و 30 هزار کیلومتر برد دارد و پایگاه های آمریکا در تیر رس این موشک ها است و آمریکا با این تحریم ها راه به جایی نخواهد برد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر این تحریم ها نسبت به کشورهای دیگر هم ادامه پیدا کند به طور طبیعی وحدت کشورها شکل می گیرد و یک قدرت جهانی را تشکیل خواهد داد.

تهیه طرحی ضد امریکایی در مجلس

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی هم قرار است طرحی ضد آمریکایی را در صحن علنی مجلس در برابر این تحریم ها و نقض برجام به تصویب در آورد گفت: پس از این کار و در ادامه، هیئت ناظر بر برجام باید با سرعت موضوع برخورد با نقض برجام را عملی کند.

وی اضافه کرد: با وعده و وعید و تسامح و تساهل نمی توان نقض برجام را حل کرد، این طبیعی است وقتی دشمن یک صلابت و قدرتی را از جمهوری اسلامی ببیند عقب نشینی می کند و تا کنون این موضوع ثابت شده است از این رو امیدواریم مسئولان دربرابر عمل متقابل در مورد نقض برجام که وعده می دهند محکم بایستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در توضیح جزئیات این طرح که قرار است به تصویب مجلس برسد گفت: جمهوری اسلامی در مواجه با این موضوع ابزارهایی دارد که می تواند از آنها استفاده کند.

حجت الاسلام سالک اذعان کرد: به عنوان مثال جمهوری اسلامی از طریق 32 نقطه موشک زن خود، پایگاه های آمریکا را در تیر رس موشک های خود دارد و این نکته مهمی است که اگر حرکتی کنند در تیر رس ایران هستند.

وی در ادامه صحبت های خود ایستادگی در برابر ظالم را یک اصل در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و با تاکید به اینکه ما خود را ملزم به رعایت آیات قرآن می دانیم گفت: بر اساس آیه 120 سوره بقره با یهود و نصاری نمی شود مذاکره کرد و این یک اصل سیاسی و عامل موفقیت برای مسلمانان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد: اینها به هیچ وجهی به دین و آئین ما راضی نمی شوند مگر اینکه دین و آئین ما از بین برود.

حجت السلام سالک ادامه داد: طبیعی است دشمن سرسختی مثل آمریکا که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سیلی سختی از ملت و حضرت امام(ره) خورده است به این سادگی از این شکست دست بر نخواهد داشت و با تمام تلاش سعی خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی می کند.

آقای ظریف گفت خطوط قرمز اعمال نشده است

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد مذاکره ها، رهبر معظم انقلاب خطوط قرمزی را معین کردند که باید به آنها عمل می شد ولی متاسفانه بعد از مذاکرات آقای ظریف اعلام کرد که ما نتوانستیم این ها را اعمال کنیم، پس معلوم می شود که امتیازهایی به طرف مقابل داده شده است.

وی با تاکید بر نقض صریح برجام گفت: در شرایط کنونی واضح است که حرکت تحریمی آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران یعنی نقض مسائل برجام.

حجت السلام سالک ابراز کرد: وقتی کنگره آمریکا و سنای امریکا تحریم ها را در سطح جهان اعلام می کنند به دنبال آن این تحریم ها را هم اجرایی خواهند کرد و این موضوع مسئله مهمی بر علیه توان موشکی ما است و  دخالت در بنیه دفاعی و نظامی ما نیز خواهد داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: ما از ابتدا به آمریکا بدبین بودیم و او را دروغگو، جنایتکار، ظالم و ستمگر در سطح جهان می دانستیم، بنابراین باید در مقابل او قوی، محکم و قاطع ایستاد و رمز موفقت ما در این راه ایستادگی و طبعیت از فرمایش های رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.