سرویس: اخبار شهرستان 14:29 - سه شنبه 10 مرداد 1396

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان خبر داد:

کاهش 15 درصدی میزان عملکرد کشت شهرستان اصفهان با تاخیر در رهاسازی آب پاییزه

صادقی گفت: در مواجهه با خشکسالی های پی در پی باید طرح های صرفه جویی آب فعال شود و در این زمینه 200 حوضچه پرورش ماهی در شرق اصفهان احداث شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در گفتگویی با اشاره به اینکه کمبود آب، مشکل اصلی در بخش کشاورزی است، گفت: شهرستان اصفهان در دهه های گذشته با مشکل خشکسالی دست و پنجه نرم کرد و به تبع آن بحران های اقتصادی و اجتماعی نیز رشد کرده است به گونه ای که می توان گفت، کمبود آب، مشکل اصلی در بخش کشاورزی است.

احمد رضا صادقی اظهار کرد: در مواجهه با خشکسالی های پی در پی باید طرح های صرفه جویی آب فعال شود و در این زمینه 200 حوضچه پرورش ماهی در شرق اصفهان احداث شده است که با توجه به محدودیت منابع مالی مشکلاتی در این رابطه دیده می شود و متاسفانه با ادامه روند خشکسالی شوری آب در حال افزایش است که باعث متضرر شدن افراد در این بخش می شود.

وی تاکید کرد: افرادی که مجوز احداث حوضچه را دریافت نکرده اند باید در چارچوب قانون به دریافت مجوز همت گمارند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی سه کار اساسی را دنبال کرده است، تصریح کرد: فعالیت در زراعت، باغبانی و دام از جمله اقدام های اساسی این ارگان است و قصد دارد بهترین تولید در شرایط مطلوب هر کشت عاید کشاورز شود.

وی ادامه داد: توسعه باغ های پسته با اشاره به تحمل بالای این درخت نسبت به خشکسالی و همچنین کشت زعفران در مناطق کوهستانی با توجه به آب دهی کم این محصول با ارزش باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان کشاورزی به روش مطلوب را اجرایی کرد.

صادقی با اشاره به کشت گل رنگ در بخش بن رود و جلگه اذعان کرد: کشت گل رنگ را به چرخه تولید آوردیم زیرا این کشت صرفه اقتصادی بهتری نسبت به کشت گندم دارد و برای کشاورز نیز مقرون به صرفه است.

وی در بخش دیگر صحبت ها با بیان اینکه پیگیر تحویل آب در بهترین زمان ممکن به کشاورزان هستیم، خاطرنشان کرد: تاخیر در رهاسازی آب پاییزه سال گذشته، 15 تا 20 درصد عملکرد کشت را با کاهش روبه رو کرد و این شامل اراضی بود که فقط از آب رودخانه برداشت آب داشتند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به ضرورت پرداخت وجه گندم در کوتاه ترین زمان ممکن، گفت: پرداخت وجه گندم توسط دولت، برحسب تاریخ تحویل گندم کشاورز به مراکز خرید است و پرداخت وجه گندم از اهمیت بالایی برای کشاورز برخوردار است به نحوی که باید توسط مسئولان پیگیری شود.

انتهای پیام/ ش

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.