سرویس: اجتماعی 18:06 - سه شنبه 10 مرداد 1396

رئیس پلیس راه اصفهان:

کاهش ۱۹درصدی تصادفات فوتی در استان اصفهان/ عامل ۵۴درصد تصادف ها واژگونی است

رئیس پلیس راه استان اصفهان اعلام کرد: آمار تصادف های فوتی در جاده های این استان طی چهار ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۹ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ حسین پورقیصری کاهش آمار تصادف های منجر به فوت در این استان، نشاندهنده افزایش توجه و دقت رانندگان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و اهتمام بیشتر به هشدارهای پلیس است.
وی بیان کرد: نقش سازمان های خدماتی و امدادی، نصب دوربین های ثبت تخلفات در جاده ها و حضور مستمر مأموران پلیس در جاده ها در کاهش آمار تصادفات فوتی در جاده های استان اصفهان موثر بوده است.
این مسئول انتظامی، اظهار کرد: اصفهان یکی از استان هایی است که دارای بیشترین بزرگراه و آزادراه در سطح کشور است و به همین دلیل رانندگانی که از جاده های این استان عبور می کنند دچار خستگی و خواب آلودگی می شوند.
سرهنگ پور قیصری، عامل 54 درصد از تصادفات فوتی در جاده های استان واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد و گفت: به رانندگان توصیه می کنیم که در هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت کنند و پس از انجام ورزش های کششی و رفع خستگی، رانندگی را از سرگیرند.
رئیس پلیس راه استان اصفهان، به نقش سرنشینان خودرو در رفع خستگی و خواب آلودگی راننده اشاره کرد و گفت: سرنشینان خودرو، باید مراقب رفتار راننده باشند و اگر آثاری از خستگی و خواب آلودگی را در او مشاهده کردند به وی تذکر دهند.
این مسئول انتظامی، زمان بیشتر حوادث ترافیکی اتفاق افتاده در جاده های استان اصفهان را بین ساعت 18 تا 20 اعلام کرد و گفت: بیشتر واژگونی خودروها نیز در فاصله 60 تا 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده که ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است.
سرهنگ پور قیصری، میانگین سنی جانباختگان تصادفات رانندگی در جاده های استان اصفهان را 25 تا 30 سال اعلام کرد و افزود: بیشتر این افراد از تجربه لازم برای رانندگی در جاده برخوردار نبوده اند.
وی با اشاره به شناسایی 109 نقطه پرتصادف در جاده های استان اصفهان گفت: یکی از کارهای ویژه ای که با همکاری دفتر تحقیقات کاربردی پلیس این استان انجام و با استقبال مردم مواجه شده، تهیه نرم افزار هشدارساز ‘همپا’ است.
نرم افزار ‘ همپا ‘ که قابلیت نصب بر روی گوشی های تلفن همراه اندرویدی را دارد، هنگام نزدیک شدن خودرو به نقطه حادثه خیز، یک پیام صوتی به گوشی راننده ارسال می کند و به راننده هشدار می دهد که دقت و توجه بیشتری برای تردد در آن نقطه داشته باشد.
رئیس پلیس راه استان اصفهان ، وجود جاده های دو طرفه در برخی از نقاط استان را از دیگر عوامل بروز تصادفات فوتی و جرحی بیان کرد و گفت: جاده خور – جندق، مبارکه – مجلسی و مجلسی – بروجن از جمله جاده های دو طرفه و حادثه خیز استان اصفهان هستند که سال گذشته براثر تصادف و حوادث ترافیکی در این جاده ها، 85 نفر کشته و 700 نفر مجروح شدند.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که به لحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.
آمار تلفات حوادث رانندگی خرداد سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال 94 (82 نفر) با افزایش 35 دهم درصدی مواجه بوده است.
انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.