سرویس: دین و اندیشه 17:00 - سه شنبه 10 مرداد 1396

امام جمعه اصفهان:

شیعیان باید در مراسم حج نمونه‌ای از یک شیعه واقعی را به مسلمانان جهان معرفی کنند

امام جمعه اصفهان گفت: شیعیان باید در این مانور عظیم، نمونه‌ای از یک شیعه واقعی و انقلابی را به مسلمانان جهان معرفی کنند و در این راستا همه دستورات اسلام از جمله دوری از اسراف، رعایت بهداشت، رعایت حال افراد ناتوان، همدلی و مشارکت را به منصه ظهور بگذارند.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان اصفهان اظهار کرد: اربعین بهترین فرصت برای عملی کردن آیه ”کونوا دُعاهً لِلنّاسِ بِغَیرِ ألسِنَتِکُم» است.

وی افزود: شیعیان باید در این مانور عظیم، نمونه‌ای از یک شیعه واقعی و انقلابی را به مسلمانان جهان معرفی کنند و در این راستا همه دستورات اسلام از جمله دوری از اسراف، رعایت بهداشت، رعایت حال افراد ناتوان، همدلی و مشارکت را به منصه ظهور بگذارند.

امام جمعه اصفهان گفت: متأسفانه برخی با بی‌بصیرتی این فرصت عظیم تبلیغی را به ضد تبلیغ بدل می‌کنند و این در شأن یک ایرانی عاشق اهل بیت(ع) نیست.

وی تصریح کرد: توفیق زیارت امام حسین(ع) در اربعین از فیوضات الهی است، اما مقایسه این فضیلت‌ها با زیارت خانه خدا در عصر کنونی زیرکی مؤمن را زیر سؤال می‌برد.

طباطبایی‌نژاد بیان داشت: حج، واجب است و زیارت کربلا مستحب، لیکن در زمانی که دشمنان برای حذف کردن شیعیان از مناسک حج تلاش می‌کنند و ذهن مردم را برای انجام این واجب الهی مسموم کرده‌اند، مبادا با بی‌بصیرتی برخی، زیارت کربلا را در مقابل حج قرار دهیم و آب در آسیاب دشمن بریزیم.

وی اذعان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در وصیت خود به امام حسن مجتبی(ع) می‌فرمایند«از خدا بترسید درباره خانه پروردگارتان(خانه کعبه)، مبادا تا زنده هستید، آن خانه از شما خالی بماند، که اگر رها شد، مهلت داده نمی‌شوید و به عذاب دچار می‌گردید».

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان یادآور شد: امام حسین(ع) تا زمان حیات و امام حسن مجتبی(ع) 25 مرتبه پیاده به حج رفتند و این نشان از اهمیت این فریضه واجب الهی است.

وی تأکید کرد: روحیه انقلابی‌گری شیعیان ایرانی باید در چنین بسترهایی به همه جهان صادر شود و این امر جز با رفتار و کردار زائران ایرانی و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مؤثر میسر نخواهد شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام محمود فقیهی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان و مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت و گفت: 12 کمیته برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین در استان و به تبع آن در کلیه شهرستان‌هایی که فرمانداری دارند، جلسه مشابهی تشکیل شد.

وی از برگزاری نمایشگاه اربعین در مصلای نماز جمعه خبر داد و عنوان داشت: در سال گذشته حدود 2 میلیون نفر زائر از ایران برای زیارت امام حسین(ع) در اربعین به عراق رفتند که پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد افزایش یابد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.