سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 09:42 - پنجشنبه 15 اسفند 1392

بمناسبت فرارسيدن ميلاد حضرت زينب(س)

حسن آباد غرق شادی میلاد عمه ی سادات شد

بمناسبت فرا رسيدن ميلاد حضرت زينب و روز پرستار مراسم جشني با حضور مردم ولايتي حسن آباد از طرف هيئت امناي مسجد و موسسه ي قرآني صادق آل محمد(ص) در مسجد جامع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقويه عليا: اين مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنراني حجت الاسلام شيخ علي منصوري رابط سازمان تبليغات اسلامي در شهر حسن آباد برگزار شد.

وی ضمن تبريك ميلاد حضرت زينب و روز پرستار اشاره اي به زندگي ان بانوي صبر اسلام پرداخت.

رابط سازمان تبليغات اسلامي در شهر حسن آباد در ادامه گفت: بنا به قول مشهور، حضرت زینب‏علیها الاسلام  سومین فرزند فاطمه زهراعلیها السلام در روز پنجم جمادى‏الاول سال پنجم یا ششم هجرى چشم به جهان گشودند. در این زمان، پیامبر اكرم ‏صلى الله علیه وآله در خارج از مدینه بودند. امیرالمؤمنین‏ علیه السلام نام‏گذارى این كودك را به تاخیر انداختند تا رسول خدا صلى الله علیه وآله به مدینه برگشتند. آن حضرت به فرمان الهى نام این مولود مبارك را زینب گذاشتند و توصیه فرمودند كه این طفل را همواره گرامى بدارید؛ چون او شبیه جده‏اش خدیجه كبرى‏علیها السلام است. یعنى همان‏گونه كه حضرت خدیجه‏ علیها السلام در آغاز بعثت ‏با شجاعت و فداكارى متحمل زحمات زیادى شد تا نهال نورسته اسلام حفظ و بارور شود، حضرت زینب‏ علیها السلام نیز با صبر و ایثار و تحمل سخت‏ترین فشارها از به خطر افتادن اساس اسلام جلوگیرى به عمل آورد.
حجت الاسلام منصوري در ادامه به روز پرستار اشاره كرد و گفت: این روز را روز پرستار می نامند و علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.

در پايان  افزود: علت نامگذاري روز ميلاد حضرت زينب(س) به روز پرستار از دو نظر مهم مي باشد:

1- تجلیل از مقام شامخ و شخصیت والای حضرت زینب(س) است که با برگزاری این مراسم یادی از این بزرگ بانو می شود و باعث الگو سازی در جامعه می شود.

2- تقويت روحيه زينب گونه در ميان پرستاران و تقدير و تشكر از زحمات و نقش پر ارزش پرستار در جامعه

پايان  بخش برنامه ها قرائت حديث كسا و مولودي خواني توسط مداحان اهل بيت و پذيرايي از حضار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.