سرویس: اخبار شهرستان 03:12 - سه شنبه 10 مرداد 1396

فرماندار شهرستان اصفهان:

اولویت اول تخصیص منابع آب، تأمین آب شرب مردم است/ لزوم توجه به زنان رها شده از بند آسیب های اجتماعی

احمد رضوانی گفت: خشکسالی فرصتی را فراهم کرد تا مردم به فکر راه های دیگر آبیاری افتاده و شیوه های جدیدی از کشاورزی صنعتی و گلخانه ای را به روی کار بیاورند.

فرماندار شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه تولید موفق دارای مولفه های بسیاری است، گفت: بهره بری از ایجاد تعاونی و مشارکت در امر تولید، استفاده از خرد جمعی، استفاده از تکنولوژی و فناوری و همچنین استفاده مطلوب و به هنگام از فرصت ها می تواند بهترین اثر کیفی را در زمینه تولید سبب سازد.

احمد رضوانی اظهار کرد: خشکسالی فرصتی را فراهم کرد تا مردم به فکر راه های دیگر آبیاری افتاده و شیوه های جدیدی از کشاورزی صنعتی و گلخانه ای را به روی کار بیاورند که در منطقه شرق اصفهان به مرور در حال افزایش است.

وی افزود: باید از متخصصین و اهل فن برای پیش برد کار و فعالیت استفاده کرد و در این خصوص باید آنچه موجب موفقیت یک تولید کننده از صفر تا صد کار شده است توجه اهل فن مورد توجه کامل قرار گیرد و به دیگران ارسال شود.

فرماندار شهرستان اصفهان ضمن تاکید بر اولویت قرار دادن آب شرب مردم، خاطرنشان کرد: اولویت اول تخصیص منابع آب باید بخش شرب مردم باشد و همه نهاد ها باید با جدیت به این مساله توجه کافی داشت.

وی با بیان اینکه نوع آبیاری ما با مشکلات عمده ای رو به روست، تصریح کرد: وقتی مسئولان از بی آبی و کمبود این مایه حیاتی دم می زنند، این دلیل نمی شود که کشاورز فکر کند، مسئولان نمی خواهند آبی از روی عمد به کشاورزان نرسد بلکه همه مسئولان به درستی وضعیت سد را بررسی می کنند.

فرماندار شهرستان اصفهان با اظهار تاسف از وضعیت نامطلوب سد زاینده رود، اضافه کرد: چاه های غیر مجاز و حتی چاه های مجاز شهرداری، پس از بازگشایی آب مقدار قابل توجهی از آن را جذب می کند و این تنها یک طرف مساله است و بر این اساس باید کشاورزان رو به آبیاری قطره ای و کشت های کم آب آورند.

وی در بخش دیگر گفتگو با تاکید بر اینکه زنان رها شده از بند آسیب اجتماعی را نباید از یاد برد، تاکید کرد: باید به بانوانی که از بند آسیب اجتماعی رها شده اند بها داد تا بتوانند با دریافت وام های مشاغل خانگی به سمت کسب درآمد حلال روند.

رضوانی خاطرنشان کرد: مسئولان مشاور امین مردم هستند و مشکلات را باید به منظور پیگیری به رده بالاتر ارجاع دهند تا بتوان از نارضایتی کارفرمایان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ ش

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.