سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:15 - دوشنبه 09 مرداد 1396

مدیرکل محیط زیست اصفهان خبر داد:

حیات زاینده‌رود تنها راه جلوگیری ازتبدیل گاوخونی به کانون فرسایشی

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: احیای زاینده‌رود و گاوخونی از تبدیل این تالاب به کانون فرسایش بادی که خطر جدی برای شهرهای اطراف و مرکز کشور است، جلوگیری می‌کند

به گزارش اصفهان شرق، حمید ظهرابی اظهار داشت: در حال حاضر سطح  تالاب گاوخونی مرطوب است و به عنوان کانون بحرانی فرسایش بادی عمل  نمی‌کند اما این مطلب به معنای آن نیست که خطرات ناشی از خشکی گاوخونی رفع شده است.

خشکی تالاب گاوخونی، خطری جدی برای تمام کشور است

 وی افزود: باید تلاش کنیم تا تالاب گاوخونی احیا شود چراکه اگر روند کنونی ادامه داشته و این تالاب بین المللی خشک شود به خطری جدی برای شهرهای اطراف و مرکز کشور مبدل شده و سلامتی مردم را تهدید  می‌کند.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه نیازمند همیاری تمام ذی‌نفعان برای رفع مشکلات تالاب هستیم، تاکید کرد: تلاش برای احیای زاینده‌رود و گاوخونی نه تنها این مشکل را رفع می‌کند بلکه مشکل بیابان‌زایی در شرق اصفهان را نیز می‌توان بدین وسیله مدیریت کرد.

بیابانی شدن شرق، مشکل بزرگ محیط زیست اصفهان              

وی ادامه داد: امروز با مشکل بزرگی به نام بیابان‌های شرق اصفهان مواجه هستیم که با وزش کوچک‌ترین باد شهرستان‌های اطراف را تحت تاثیر ریزگردها قرار می‌دهد.

ظهرابی تصریح کرد: لازم است برای رفع این مشکل، حوضه آبریز زاینده‌رود تا پایین دست احیاء شود تا از مشکلاتی مانند خشکی تالاب گاوخونی، بیابانی شدن شرق اصفهان و ایجاد کانون‌های جدید فرسایش بادی در اصفهان و خطرات آتی ناشی از این مشکلات جلوگیری شود.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.