سرویس: سیاسی 08:03 - دوشنبه 09 مرداد 1396

نماینده مجلس؛

طرح یک فوریتی مجلس برای اقدامات متقابل در برابر نقض برجام/ پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ نخستین پاسخ به بدعهدی آمریکاست

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح یک فوریتی درباره اقدامات متقابل ایران، در برابر اقدامات خصمانه آمریکا هفته آینده بعد از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش اصفهان شرق،  ابوالفضل ابوترابی درباره تصویب تحریم‌های جدید کنگره آمریکا علیه ایران اظهار کرد: علی‌رغم تمام تعهداتی که ایران در جریان برجام و به اعتراف تمام سازمان‌های بین‌المللی متعهد شد، به فرموده رهبر معظم انقلاب این دست چدنی در دست‌کش مخملی، بدعهدی‌های خود را ادامه داد.

وی درباره اقدام متقابل ایران در برابر این بدعهدی‌ها نیز افزود: طرح یک فوریتی درباره اقدامات متقابل خصمانه آمریکا هفته آینده بعد از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت و پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ نخستین اقدام متقابل در برابر این بدعهدی‌هاست که قطعاً بدعهدی‌های آمریکا را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی درباره این موفقیت فضایی گفت: امروز بحث هوا و فضا از جمله توجیهات اقتصادی در جهان است، چین و هند از جمله کشورهایی هستند که سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه داشته‌اند و ایران نیز که سال‌ها قبل تست‌های اولیه با پرتاب موجودات زنده به فضا انجام شده، در سال‌های آینده شاهد پرتاب انسان به فضا باشیم و ورود به بخش هوا و فضا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

وی رسیدن به این دانش فضایی را از ثمرات جنگ تحمیلی برشمرد و خاطرنشان کرد: تجربه عظیم و ملی که در زمان جنگ برای این نظام و ملت به وجود آمد، برگ زرینی برای کل تاریخ ایران شد و امروز شاهد برکات و آثار آن مقاومت‌ها هستیم که کوچک‌ترین آن ماهواره‌بر سیمرغ است.

ابوترابی، تبدیل‌شدن ایران به قدرت نظامی اول منطقه را از دیگر برکات جنگ تحمیلی بیان کرد و ادامه داد: حمله موشکی سپاه به مواضع داعش، شناسایی نقاط حساس و اصابت 6 موشک شلیک شده بدون هیچ خطایی، که حتی یک غیر نظامی نیز آسیب ندید، نشان از قدرت نظامی ایران دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حمله موشکی که چند ماه قبل آمریکا نیز در منطقه داشت، از 97 موشک شلیک شده تنها 23 مورد به هدف خورد و این توان موشکی ایران نتیجه و نماد 8 سال دفاع مقدس است که امروز به بهره‌برداری رسیده است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی را امنیت بیان کرد و افزود: وجود چنین امنیتی در این منطقه ناامن، نیازمند هزینه است و حضور 5 ساعته نیروهای داعش در مجلس، گواه تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب بود که باید دشمن را در زمین خودش زمین‌گیر کنیم و حضور در کشورهای منطقه نه هزینه بلکه سرمایه‌گذاری برای امنیت کشور است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت سخت اقتصادی نیز بیان داشت: امروز از لحاظ اقتصادی در شرایط جنگی هستیم و همان‌گونه که امروز به یک طراز ابرقدرت نظامی در منطقه و حتی جهان تبدیل شدیم، باید در جنگ اقتصادی نیز در سایه همدلی، اطاعت محض و احترام به سرمایه اصلی مردم، به یک ابرقدرت تبدیل شویم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.