سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 08:14 - پنجشنبه 15 اسفند 1392

در راستای جشن نیکو کاری در سراسر کوهپایه:

زنگ نیکوکاری در بنت الهدای کوهپایه زده شد

رئیس آموزش و پرورش کوهپایه در مراسم جشن نیکوکاری در دبیرستان بنت الهدی گفت: دلسردی در کارهایی که برای خدا باشد وجود ندارد.

به گزارش اصفهان شرق: مراسم جشن نیکوکاری با هماهنگی و همکاری آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی در مدارس شهرهای کوهپایه، تودشک، سجزی بخش کوهپایه برگزار شد.

در این راستا  مراسمی با شکوه در دبیرستان بنت الهدی کوهپایه با حضور امام جمعه شهر، رئیس آموزش و پرورش ، سرپرست کمیته امداد، نمایندگان شهرداری شورای شهر کوهپایه و برخی از مسئولین بخش برگزار گردید.

DSC01931

جباری رئیس آموزش و پرورش ضمن بیان خیرمقدم به مهمانان و حاضرین اظهار داشت مهمترین تفاوت بین حرکتهای نیکوکارانه در دین اسلام با دیگر نگرشها و مکاتب، حرکت برای خداست که در صورت هرگونه تفکر و کنش انسانی باعث دلسردی فرد نمی شود چون وی با خدا معامله کرده است.

DSC01950

حجت الاسلام شاکری امام جمعه شهر کوهپایه در راستای این مراسم با اشاره به حدیثی از سیره امام مجتبی(ع) گفت: زمانی که امام حسن(ع) در مسجد در حال اعتکاف بودند و فهمیدند که شخصی دچار مشکل بود و در همان لحظه از مسجد خارج شد، ابن عباس از امام علت را سوال کردند و امام فرمودند که پدرم از پیامبر نقل کردند که اگر کسی مشکل مسلمانی  را حل کند خدا ثواب کسی را که 9 هزار سال عبادت بکند در حالی که روزها روزه و شبها در عبادت به سر می برد می باشد.

DSC01890

وی  ادامه توصیه هایی به دانش آموزان ارائه کردند: رعایت حجاب در همه محیط ها و درس خواندن به طوریکه خلایی که در نبود مشاغلی که زنان نیاز است در آن باشند را پر کنید.

در این مراسم  دبیران و دانش آموزان حضور و نقش فعال داشتند و بازارچه ای با انگیزه جلب نظر شرکت کنندگان و جذب مشارکت خیر خواهانه آنها تدارک دیده بودند که سرانجام بیش از هفت میلیون ریال وجه نقد و مقدار قابل توجهی کمک غیر نقدی جمع آوری گردید.

DSC01994

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.