سرویس: اخبار شهرستان 12:17 - یکشنبه 08 مرداد 1396

یک صعود، یک خاطره؛

کوهنوردان هرندی به قله ماریشنان در سلسله کوه های فلات مرکزی ایران صعود کردند

پانزدهمین برنامه هیئت کوهنوردی بخش جلگه با نشاط و شادابی ورزشی در سلسله کوه های فلات مرکزی ایران در بخش کوهپایه از توابع شرق اصفهان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی اصفهان شرق، عصر دیروز صعود به قله ماریشنان در سلسله کوه های فلات مرکزی ایران و در بخش کوهپایه به همت جوانان کوهنوردی شهر هرند به سرانجام رسید.

قله ها و کوه ها نشان از عظمت خدایی را میرساند که با اقتدار آبادانی را برای انسان به وجود آورد تا هر نقطه به نقطه در حیرت ماند و در برابر عظمت خداوند سر تعظیم فرود آورد.

رشته کوهنوردی رشته ورزشی که جزو تفریحات مقام معظم رهبری است و بارها و بارها ایشان جوانان را به این رشته پیشنهاد دادند.

صعود و لذت صعود در انسان همیشه از خاطرات خوب در ذهنش به یادگار خواهد ماند، قله ماریشنان مسیر جنوبی از روستای لوتری، ورزشکاران کوهنورد هرندی را بار دیگر به طرف خود کشاند تا اینبار قله ای دیگر را فتح کنند و به یادگار در دفتر صعودهایشان به خاطر بسپارند.

امان اله حداد ریئس هیات کوهنوردی بخش جلگه به اتفاق سه نفر از اعضای این هیات طبق برنامه ریزی قبلی گام‌ابتدایی را از روستای لوتری قبل از روستای جبل (شاه ناصر) منطقه کوهپایه آغاز کردند.

حاج محمد طیبی پیرمرد روستایی گفت: بارها به قله ماریشنان صعود کرده و راه را با هدف قله اصلی برای ورزشکاران هموار ساختم.  او از دل طبیعت بود و با طبیعت تا کنون سالهایی پر خاطره را گذارانده بود.

روستای نوبهار و باغی که به نام باغ سرهنگ معروف بود جایگاه بعدی کوهنوردان بود تا به دامنه کوه ماریشنان که به نظر می رسید باید مسافت زیادی را طی کنند رسیدند و از اینجا قله ماریشنان دیده می شد کوهنوردان از کنار باغ ،یکی از شیارهایی که به قله ختم می شد را در پیش گرفتند.

مسیر بسیار زیبا و دیدینی بود دو طرفه دره کوه های بسیار بلند با جلوه ای بسیار زیبا آنان را حیرت زده کرده بود و در برابر عظمت الهی سر تعظیم فرود اوردند وتنها چیزی که باعث ناراحتی می شده خشکسالی بود که در مشاهده می شد.

پیر مرد روستا (حاج محمد طیی) مسیری را برای کوهنوردان تجسم کرده بود، این مسیر رودخانه ای پر آب بود، ولی متاسانه از اب خبری نبود و دعای باران را میطلبید تا پروردگار مهربانی ها بار دیگر رحمت خود را برای این منطقه نیز نازل کند.

رودخانه خشک محیظ زیست آنجا و شاید هم چوپانانی بودند که داخل رودخانه خشک گودال هایی را حفر کرده بودند که به نظر شاید برای آب خوردن حیوانات کوهی و شاید هم برای گله گوسفندان البته مسیر در بعضی از مناطق سر سبز بود.

کوهنوردان به قله ماریشنان رسیدند و صعود به سر انجام رسید، صعودی که سر شار بود از لذت طبیعت موجود در منطقه و از اینجا همه قلل بلند منطقه دیده می شد تمام دشت کویر تمام شهرها و روستا های اطراف منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز،، که سختی راه را برای آنان شیرین کرد.

تقدیم این صعود به مرحوم احمد ناظمی پیشکسوت ورزشی شهر هرند و عکس یادگاری برنامه اخر کوهنوردان بود.

کوهنوردان این صعود آقایان امان اله حداد، محمد کنعانی، محمد جواد امیر احمدی و محمود امینی هرندی بودند که آرزوی سلامتی برای ایشان و کلیه ورزشکاران را داریم.

انتهای پیام/ جعفر جعفری هرندی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.