سرویس: اجتماعی 08:00 - یکشنبه 08 مرداد 1396

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان اصفهان:

کمبود ۲.۵ مترمکعبی آب اصفهان در تابستان/مردم ساعات پیک مصرف ۲۰ درصد صرفه‌جویی کنند

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه در تابستان سال جاری شرکت آبفا استان اصفهان با کمبود ۲.۵ مترمکعبی آب در زمان پیک مصرف مواجه است، گفت: مشترکین برای جلوگیری از قطعی آب در ساعات پیک مصرف حداقل باید ۱۵ تا ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند.

به گزارش اصفهان شرق، رضا رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ درصد مردم بین ۲۰ الی ۴۰ مترمکعب آب مصرف می کنند، افزود: تنها یک درصد مشترکین بیش از ۴۰ مترمکعب آب را در ماه به مصرف می رسانند.

وی بیان داشت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در سال های اخیر با اقدامات فنی و مهندسی، فرهنگی و تعرفه ای که در دستور کار قرار داد منجر شد که هم اکنون ۸۵ درصد مردم الگوی مصرف را رعایت کنند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، کمبود منابع آبی را یکی از معضلات تأمین آب شرب مردم دانست و خاطرنشان کرد: در تابستان سال جاری شرکت آبفا استان اصفهان با کمبود ۲.۵ مترمکعبی آب در زمان پیک مصرف مواجه است. پس می طلبد مردم آب را بهینه مصرف کنند تا آب شرب مورد نیاز مردم در تمام نقاط استان تأمین شود.

وی با بیان اینکه مشترکین توجه ویژه ای به پیام ها و اخطارهای الصاقی بر روی قبوض الصاق داشته باشند، گفت: بعضاً مشترکینی هستند که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند بنابراین اخطاریه هایی همراه با قبوض آب بها برای آنها ارسال می شود. این دسته از مشترکین باید به اخطارها و پیام هایی که برای آنها ارسال می شود توجه کافی داشته باشند.

رضایی به فعالیت های گروه مروجین در سطح شهر اشاره کرد و بیان داشت: گروه مروجین مصرف بهینه آب با پرسه زدن در سطح شهر الگوهای رفتاری صحیحی که مصرف بهینه آب را به مردم یادآوری می کنند تا اقشار گوناگون مصرف صحیح آب را بیاموزند و این درحالیست که پیمایش باغات، استخرها، کارواش، مراکز درمانی، مراکز آموزشی، مراکز تفریحی و … مانند سالهای گذشته به قوت ادامه دارد.

وی نصب مخازن استراتژیک را در ادارات و مناطق غیرمسکونی ضروری دانست و اظهار داشت: همه ادارات و مراکز غیرمسکونی ملزم به نصب مخازن استراتژیک برای ذخیره آب شرب حداقل تا ۲۴ ساعت هستند.

به گفته معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، مشترکین باید در ساعات پیک مصرف حداقل  ۱۵ تا ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند تا مردم با افت فشار و بعضاً قطعی آب مواجه نشوند هرچند که قطعی آب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان است.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.