سرویس: اجتماعی 09:30 - یکشنبه 08 مرداد 1396

رئیس اداره فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان خبر داد

اعزام 113 نفر از دانش‌آموزان یتیم برای اولین بار به مشهد مقدس

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: همزمان با دهه کرامت 113 نفر از دانش‌آموزان ایتام، بی بضاعت و استثنایی از 20 منطقه آموزش و پرورش استان در قالب اردوی زیارت اولی‌ها به بارگاه ثامن‌الحجج (ع) مشرف می‌شوند.

بعه گزارش اصفهان شرق، محمد اسماعیل‌زاده در خصوص اعزام دانش‌آموزان بی‌بضاعت به مشهد مقدس برای نخستین بار اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در بخش فرهنگی آموزش و پرورش استان در حال اجرای آن است و از امروز این برنامه شروع و دانش‌آموزان به این برنامه اعزام می‌شوند، برگزاری اردوی دانش‌آموزان زیارت اولی است.

وی افزود: این اردو در دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و میلاد حضرت امام رضا (ع) در اردوگاه تربیتی ثامن‌الحجج مشهد برگزار می‌شود و مطابق سهمیه‌ای که از سوی وزارت آموزش و پرورش با همکاری آستان قدس رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان به استان اصفهان تخصیص داده شده است امسال ۱۱۳ نفر از دانش‌آموزان ایتام، بی بضاعت از مناطق محروم به این اردوی زیارتی اعزام می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: برگزاری اردوی زیارت اولی‌ها از برنامه‌های متنوع  فرهنگی  و پرورشی  است که این اردو در قالب اردوی زیارتی از مرقد نورانی حضرت امام رضا (ع) و با برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی ویژه دانش‌آموزان  برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱۳ دانش‌آموز در دهه کرامت به مشهد مقدس به منظور زیارت مرقد امام رضا (ع) اعزام می‌شوند، تأکید کرد: از این تعداد ۳۳ دانش‌آموز از مدارس استثنایی بوده که دانش‌آموزان ناشنوا،  نابینا و کم توان ذهنی هستند و با همکاری اداره استثنایی برای اعزام به این اردوی شناسایی شده‌اند و ۸۰ نفر هم بقیه دانش‌آموزان انتخاب شده هستند و در مجموع ۱۱۳ نفر به این اردوها اعزام نفر می‌شوند.

اسماعیل‌زاده در رابطه با اردوی ویژه دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه ادامه داد: این اردویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه با جنسیت دختر خواهد بود و هدف از برگزاری این اردو زیارتی، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ اهل‌بیت(ع) و فرهنگ زیارت و تعمیق باورهای اعتقادی و دینی دانش‌آموزان با هدف بهبود و غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها است.

وی در پایان ابراز کرد: به طور کلی این دانش‌آموزان، کسانی هستند که برای اولین بار به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند که این اعزام‌ها در دهه کرامت همزمان با ایام ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) انجام می‌شود.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.