اصفهان شرق

اعزام بيش از 3500 گروه جهادي به نقاط محروم در تابستان امسال

کدخبر: 140126
1396/05/07 در ساعت 17:20

به گزارش اصفهان شرق، سردار غلامی با حضور در برنامه حرف حساب با تبریک ایام دهه کرامت، گفت: در سال گذشته یک میلیون و 171 هزار نفر از جوانان جهادگر و علاقمند را برای خدمت رسانی به محرومین به نقاط مختلف کشور اعزام کردیم. و بیش از 5600 پروزه عمرانی کوچک در سال گذشته توسط جوانان جهادگران انجام و به بهره برداری رسید.

کارکرد اصلی بسیج سازندگی خدمت رسانی به مردم است

سردار غلامی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به کارکرد اصلی بسیج سازندگی در خدمت رسانی به مردم است، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف اصلی بسیج سازندگی پرکردن اوقات فراغت جوانان و فراهم کردن زمینه حضور این جوانان برای خدمت رسانی به محرومین در قالب اردوهای جهادی است. البته کارکرد اصلی بسیج سازندگی خدمت رسانی به مردم است. سازمان بسیج با توجه به عشق و انگیزه ای که به پر کردن اوقات فراغت و نقش آفرینی جوانان در خدمت رسانی به ملت ایران دارد در تلاش است که این ماموریت را به نحو احسن به سرمنزل مقصود خود برساند.

سردار غلامی با مهم دانستن حضور جوانان برای رفع مشکلات مردم در مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی افزود: در اصل وجود این سازمان برای سازماندهی ظرفیتهای مردمی برای کمک به نظام و نقش آفرینی برای حل مشکلات مردم است که بسیج سازندگی به طور ویژه این ماموریت خدمت رسانی به مردم را دارد. فلسفه شکل گیری بسیج سازندگی پرکردن اوقات فراغت جوانان و آماده کردن زمینه حضور جوانان برای خدمت رسانی به محرومین در قالب اردوهای جهادی است.

انجام بیش از 5600 پروژه عمرانی توسط جهادگران در سال گذشته

وی با اشاره به فعالیتهای جهادگران در مناطق محروم بیان کرد: در سال گذشته یک میلیون و 171 هزار نفر از جوانان جهادگر و علاقمند را برای خدمت رسانی به محرومین به نقاط مختلف کشور اعزام کردیم. و بیش از 5600 پروزه عمرانی کوچک در سال گذشته توسط جوانان جهادگران انجام و به بهره برداری رسید. در تابستان امسال نیز 3500 گروه جهادی به نقاط محروم اعزام شدند. ساخت خانه برای نیازمندان، ساخت خانه بهداشت، مسجد و کتابخانه، آبرسانی به روستاها، کمک به کشاورزان برداشت محصول در قالب طرح همگام با کشاورز، اعزام تیم های پزشکی و دندانپزشکی و خدمات دامپزشکی برای دام های سبک و سنگین از جمله فعالیت های جهادگران در نقاط محروم کشور است.

فلسفه حضور جهادگران در مناطق محروم برای حل مشکلات مردم است

رییس سازمان بسیج سازندگی عشق و علاقه برای خدمت رسانی به محرومین را یکی از ضروریات یک جهادگر برشمرد و عنوان کرد: گروه های جهادی سازمانی متشکل از متخصصین جهادگر هستند که در نقاط محروم بدون هیچ حقوق و هیچ چشم داشتی خدمت رسانی می کنند. مردمی کردن خدمت رسانی به مردم محروم همان منطقه از الویت های اصلی جهادگران است. مهم این است که با آموزش های لازم مردم منطقه را توانمند نماییم. به طور مثال یک گروه جهادی در مازندران 300 خانه برای محرومین ساخته است. توانمندسازی و آموزش در عرصه های تولیدات خانگی مانند تولید ترشیجات، عرقیجات، شیرینیجات، خیاطی و صنایع دستی از دیگر فعالیت های جهادگران است. گروه های جهادی در تلاش برای کادر سازی جوانان در منطقه محروم هستند. فلسفه حضور جوانان جهادگر در مناطق محروم برای حل مشکلات مردم است.

سردار غلامی در پاسخ به این سوال که آیا جهادگران تا به حال روستایی را از صفر بازسازی کرده اند یا نه، گفت: گروه های جهادی از فعالیتهای نقطه ای و پراکنده به سمت متمرکز کردن خدمت رسانی ها به محرومین در نقاط مختلف هستند. قلعه سیمون یکی از مناطق محروم در نزدیکی تهران بود که جهادگران با تلاش خود محرومیت را از این روستا از بین بردند. جهادگران در این منطقه که زیر خط فقر اقتصادی و فرهنگی بود توانستند 49 خانه مسکونی را در مدت 4 ماه به کمک کمیته امداد،بنیاد برکت و خیرین بسازند و حتی تولید محصولات خانگی را در این روستا فرهنگ سازی کردند. در سال گذشته نیز 12 میلیون دام سبک و سنگین در کشور طی یک حرکت جهادی توسط جهادگران دامپزشک واکسینه شدند. بچه های جهادی در برخی مناطق با تخصص بالا حضور پیدا می کنند. گروه های جهادی دندانپزشکی در مناطق محروم نزدیک به میلیارد ها تومان خدمات رسانی می کنند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در پایان در ارتباط با چگونگی ثبت نام در اردوهای جهادی گفت:بسیج سازندگی در هر استانی یک زیر رده دارد و نوجوانان و جوانان علاقمند می توانند با مراجعه به ناحیه یا پایگاه های بسیج برای حضور در اردوهای جهادی ثبت نام کنند. همچنین سایت بسیج سازندگی به آدرس sazandegi.ir می تواند راهنمای خوبی برای جهادگران باشد. همچنین سامانه پیامکی 660000070 راه ارتباطی مستقیم مردم با بسیج سازندگی است.

انتهای پیام/بسیج سازندگی