سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:46 - شنبه 07 مرداد 1396

دبیر علمی پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی

فست فود و سیگار سلامت ایرانی‌ها را نشانه رفته است/ هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید!

دبیر علمی پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار گفت: فست فود و سیگار از عوامل آسیب رسان به سلامت ایرانی‌ها است و باید آن را با ورزش جایگزین کرد.

به گزارش اصفهان شرق، داوود شجاعی زاده  دبیر علمی  پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار و عضو هیات علمی علوم پزشکی تهرانبا اشاره به سبک زندگی ایرانی ها گفت: باید در کشور به منظور بهبود سبک زندگی ایرانی ها کارهای زیادی انجام شود و به برخی مسائل در عادت های مردم که بر سلامت تاثیر سوء می گذارند توجه ویژه ای داشت.

وی در ادامه تحرک و فعالیت فیزیکی را یکی از موضوعات مهم در سبک زندگی معرفی کرد و افزود: به فعالیت فیزیکی و تحرک به منظور حفظ سلامت بدن تاکید زیادی داریم و مردم را به این سمت باید تشویق کرده و سوق دهیم.

شجاعی زاده به  حداقل زمان ورزش کردن ایرانی ها اشاره کرد و گفت: افراد باید در هفته حداقل  ۱۵۰ دقیقه ورزش کنند و می توان این زمان را در تمام طول هفته یا دو روز تقسیم کرد یعنی هر کس بر اساس شرایط کار و سبک زندگی  این مدت را باید حتما در برنامه هفتگی خود بگنجاند.

دبیر علمی  پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار تغذیه را یکی دیگر از موضوعات مورد توجه در سلامت عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که مردم به خصوص جوانان به فست فودها روی آورده اند که این موضوع می تواند سلامت جامعه را به خطر بیاندازد به همین دلیل باید مردم را تشویق کنیم تا از غذاهای سنتی و مقوی استفاده کنند.

عضو هیات علمی علوم پزشکی تهران به معضل دخانیات در جوانان اشاره کرد و گفت: یکی از مخرب ترین عادت های غلط در سبک زندگی مصرف دخانیات است که متاسفانه برخی جوانان به سمت قلیان و سیگار روی آورده اند که باید با فرهنگ سازی آن ها را به سمت ورزش سوق دهیم.

شجاعی زاده تصریح کرد: یکی از نکات مهم در بک زندگی و خود مراقبت این است که مردم برای سلامتی خود هزینه کنند اما می بینید که بسیاری از افراد هزینه های زیادی برای خرید کفش و لباس برند صرف می کنند اما حاضر نیستند بخشی از درآمد خود را برای یک چکاب سالیانه قند خون، چربی خون و فشارخون هزینه کنند تا از خطر دیابت و سکته های قلبی و مغزی در امان بمانند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.