سرویس: اخبار شهرستان 15:29 - جمعه 06 مرداد 1396

امام جمعه شهر ورزنه:

پرتاب ماهواره بر سیمرغ، نگرانی سنگینی را بر آمریکا وارد کرد

حجت الاسلام شامحمدی گفت: با پرتاب ماهواره بر سیمرغ آمریکایی ها نگرانی خود را اعلام کردند و قصد دخالت در این امور و پیشرفت کشور را دارند که باید بدانند ما توکل بر خدا داریم و تمام کار ها و پیشرفت ها به اذن الله بوده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهارداشت: جامعه اگر مانوس با قران باشد آسیب های اجتماعی آن کم تر خواهد بود وهر چه فاصله جامعه با قران بیشتر باشد آسیب هابی متعددی گریبانگیر جامعه خواهد شد.

وی شهوت و دنیا پرستی را محصول دوری از قرآن دانستندو خاطرنشان کردند:تجاوز به دختر 7 ساله وبه قتل رساندن او وهمچنین سرقت خودروکه بچه هفت،هشت ماهه درآن حضوردارد ونرسیدن به آن طفل همه وهمه محصول شهوت پرستی ودنیا طلبی است که باعث می شود در جامعه چنین اتفاقاتی رخ بدهد ودل هر آزاده ای را برنجاند.

امام جمعه ورزنه در ادامه به آیه ای از قرآن اشاره و افزود: قرآن می فرماید مردان چشمان خودرا از گناه ببندند وزنان هم از گناه دوری کنند وخود را آلوده به هر گناهی نکنند تا جامعه ای سالم داشته باشید این آسیب هایی که به سبب گناه در جامعه صورت می گیرد زنگ خطری است برای همه آنها که به ارزش های دینی اهمیت قائل بودند.

خطیب جمعه ورزنه  به امربه معروف ونهی از منکراشاره وتصریح نمود: پیامبر گرامی اسلام از مردم سئوال کردند که آیا باورتان می شود زمانی امربه معروف ونهی از منکر صورت نگیرد ودر جواب می فرمایید آری زمانی خواهد رسید که امربه منکر ونهی از معروف می کنند که امروز آسیب هایی که در جامعه وجود دارد بخاطر این است که این دو فریضه بسیار مهم همانند قرآن مهجور شده است .

امام جمعه ورزنه در ادامه به طلاق اشاره و بیان داشت: یکی دیگر از آسیب های اجتماعی طلاق است که خیلی از این طلاق ها نشات گرفته از اختلافات ناچیز وکوچک است که به واسطه دامن زدن به آن باعث جدایی واز هم گسستگی یک خانواده می شود که همه این آسیب ها نتیجه دوری از قرآن است ودر آخرت هم شکایت پیامبر از امت به جهت مهجور قرار دادن قرآن را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم ضمن 5مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعداز انقلاب اسلامی  اظهار داشت:در سالروز اقامه اولین نماز جمعه یاد وخاطر همه ائمه جمعه خصوصا شهدای محراب ومرحوم حجت الاسلام حاج آقای رئیسی را گرامی می داریم واز همه کسانی که در این امر بسیار مهم تلاش می کنند خاصه از ائمه جمعه سابق حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای باقری وحجت الاسلام والمسلمین حاج آقای صادق زاده وائمه جمعه موقت اعضای محترم ستاد نمازجمعه تشکر می کنیم.

وی  در ادامه  به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و افزودند: امام صادق (ع) می فرماید هرکسی نماز را سبک بشمارد به شفاعت ما اهلبیت نمی رسد وامروز که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب می باشد ترک نماز جمعه کار شایسته ای نسیت .

امام جمعه ورزنه به وظیف امام جمعه از نظر امام(ره) اشاره و تصریح کرد: به فرموده حضرت امام(ره) ((سزاوار است که خطیب جمعه، بلیغ و سخنور باشد، با عباراتِ فصیح و روشن و خالی از پیچیدگی، مقتضای حال را در سخن خود مراعات کند. به آنچه بر مسلمین در جاهای دیگر می‌گذرد، بویژه آنچه در منطقه خودش می‌گذرد آشنا باشد. مصالح اسلام و مسلمانان را بداند. شجاع و بی باک باشد و در راه خدا از ملامتِ هیچ ملامتگری نهراسد. در اظهار حق و ردّ باطل، طبق شرایط و مقتضیات، صراحت داشته باشد و آنچه را که موجب اثر گذاری کلامش در دل شنوندگان می‌گردد، مراعات کند، مثل مواظبت بر اوقات نماز، آراستگی به هیئت و زیّ صالحان و اولیای الهی. کارهایش هماهنگ با موعظه‌ها و نصایحش باشد. از آنچه موجب وهن او و بی اثر شدن کلام او می‌شود بپرهیزد، حتی از پرحرفی و شوخی و آنچه بیهوده است اجتناب کند و همه اینها به خاطر خدا و مخلصانه و با دوری از دنیاطلبی و ریاست خواهی باشد، تا کلامش در دلها اثر کند

حجت الاسلام شامحمدی به هتک حرمت صیونیست ها به مسجد الاقصی اشاره واظهار داشت: بستن درب های مسجد الاقصی به روی مسلمین وکشته وزخمی نمودن آنها یک مسئله بسیار مهمی است که باید مسلمین جهان با اتحاد وهمدلی به پا خیزند واین صیونیست اشغالگر ودشمن اسلامی را از صفحه روزگار محو نمایند.

امام جمعه ورزنه به تحریم های جدید آمریکا بر علیه ایران اشاره و بیان داشت: توافق دو مجلس نمایندگان وسنا وتصویب تحریم های جدید بر علیه ایران باعث شده است که صدای دولت مردان خودرا هم دربیاوردوبگویند که با این کار نقض برجام صورت گرفته است مسولین ما از جمله رئیس جمهور ،وزیر امورخارجه ورئیس مجلس هم بر این مسئله تاکید دارند ولی متاسفانه هیچ عکس العملی از خود نشان نداده اند که بعضی از مسئولین با برروی کاغذ بودن تحریم ها انها را بی اثر می دانند ولی باید مجلس هم حداقل مصوبه ای را بر روی کاغذ جهت مقابله با این تحریم ها داشته باشد همانطور که خداوند در قران می فرماید اگر با گروهی عهد بستی و آنها نقض عهد کردند باید با شماهم برخورد کنید مسئولین هم باید طبق حکم قرآن نقض عهد دشمن را محکم جواب بدهند امروز انقلاب وعزت ما حاصل خون هزاران شهید است پس حافظ خون شهدا باشیم..

خطیب جمعه ورزنه به پرتاب ماهوره بر سیمرغ اشاره وتصریح کرد: با پرتاب ماهواره بر سیمرغ آمریکایی ها نگرانی خود را اعلام کردند وقصد دخالت در این امور وپیشرفت کشور را دارند که باید بدانند ما توکل بر خدا داریم وتمام کار ها وپیشرفت ها به اذن الله بوده است.

حجت الاسلام شا محمدی به 6 مرداد روز کار آفرینی ومهارت اشاره و اظهار داشت: روز کار آفرینی ومهارت را به همه مربیان ومسئولین فنی حرفه ای تبریک عرض می کنیم وباید بدانیم که امروز کشور نیاز به کار وتلاش دارد وبحمدا لله فنی حرفه ای در آموزش وفراگیری کار برای جوانان فرصت های خوبی را فراهم نموده اند که باید از این فرصت به دست آمده استفاده کافی راببریم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.