سرویس: فرهنگ و هنر 12:41 - جمعه 06 مرداد 1396

مدیر دفتر مطالعات میراث فرهنگی اصفهان:

گردشگری روستایی در منطقه شرق شهرستان اصفهان توسعه می‌یابد

مدیر دفتر مطالعات و آینده‌پژوهی میراث فرهنگی استان اصفهان از برنامه‌ریزی برای پژوهش در راستای توسعه گردشگری روستایی در منطقه شرق شهرستان اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، فرزین مرادی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گسترش گردشگری، ترویج صنایع‌دستی و حفاظت از میراث فرهنگی در تمامی پهنه استان بزرگ اصفهان است.

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا با توسعه متوازن گردشگری حتی در دورافتاده‌ترین نقاط استان اصفهان، تمامی مردم مناطق مختلف به یکسان همانند مردم مرکز استان از برکات توسعه گردشگری بهره‌مند شوند.

مدیر دفتر مطالعات و آینده‌پژوهی میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: با توجه به بروز خشک‌سالی‌های متعدد در منطقه شرق شهرستان اصفهان و لزوم جایگزین کردن، اقتصادی گردشگری بجای اقتصاد کشاورزی در منطقه، طرح مطالعه و پژوهش در راستای توسعه گردشگری روستایی در منطقه شرق شهرستان اصفهان آغاز شد.

وی بیان کرد: در این پژوهش با همکاری پژوهشگران جوان دانشجو و اعضاء پژوهش و مطالعات اداره کل، پژوهش در حوزه بخش “بن رود” و دهستان “رودشت شرقی” شامل 16 روستا برای چگونگی توسعه زیرساخت‌های گردشگری و همچنین ایجاد کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی و انتخاب مسیرهای گردشگری در منطقه و امکان‌سنجی برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در دستور کار این دفتر قرار گرفت.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.