سرویس: اقتصادی 11:55 - جمعه 06 مرداد 1396

وضعیت تجارت خارجی استان اصفهان تا پایان تیرماه؛

صادرات ۴۷۱.۵ میلیون دلاری کالا از استان به خارج کشور/سهم ۲۴ درصدی چین در واردات به اصفهان

طی چهار ماه نخست امسال یک میلیون و ۳۵۹ هزار تن هزار تن کالا به ارزش ۴۷۱ میلیون و ۴۷۵ هزار دلار از استان اصفهان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اصفهان شرق، مدیر کل گمرک اصفهان پیرامون عملکرد گمرک اصفهان تا پایان تیر ماه، بیان داشت: در چهار ماه نخست سال ۹۶، یک میلیون و ۳۵۹ هزار تن کالا به ارزش ۴۷۱ میلیون و ۴۷۵  هزار دلار از استان اصفهان به مقصد ۸۵ کشور جهان صادر شده است.

اسداله احمدی ونهری افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۳ درصد و از حیث ارزش ۱۲ درصد افزایش  داشته است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی استان اصفهان را محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۳۹ میلیون دلار، آهن آلات و فولاد ۱۱۴ میلیون دلار،    فرش ۴۴ میلیون دلار برشمرد و اظهار داشت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۱۲۳ میلیون دلار و ۲۶ درصد، امارات متحده عربی با ۷۹ میلیون دلار ۱۷ درصد، افغانستان  با ۷۷ میلیون دلار و ۱۶  درصد، پاکستان با ۴۰ میلیون دلار و ۸ درصد و تایلند با ۲۷ میلیون دلار و ۶ درصد سهم از کل صادرات استان  هستند.

مدیرکل گمرک اصفهان بیان داشت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک، صادرات تولیدکنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی انجام می گیرد.

وی در خصوص اجرای قابلیت جدید سامانه جامع امور گمرکی، گفت: شرکت های تولیدی استان اصفهان که درخواست ارزیابی در محل جهت رویه صادرات دارند پس از اخذ شماره ارزیابی از سامانه پنجره تجارت فرامرزی تمام تشریفات گمرکی توسط اظهارکننده انجام می شود و دیگر نیازی به حضور و مراجعه به گمرک اصفهان ندارند.

احمدی ونهری در ادامه بیان داشت: ۳۰ هزار و ۶۷۱ تن کالا به ارزش ۱۴۴ میلیون و ۹۱۲ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۹ درصد و از حیث ارزش ۵۰ درصدافزایش  یافته است.

وی اظهار داشت: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرامرزی شاهد افزایش ۸۰ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم.

مدیرکل گمرک اصفهان افزود: این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در چهار ماهه نخست امسال، بالغ بر ۶۸۴ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

وی در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان در چهار ماهه ۱۳۹۶، گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۲۹ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۷ درصد، اجزا و قطعات منصفل ماشین آلات ۱۴ درصد، کاغذ و مقوا  با ۳ درصد  بوده است.

احمدی ونهری اظهار داشت: عمده ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۴ درصد، کره جنوبی با ۱۸ درصد، آلمان با ۱۰ درصد ایتالیا با ۹ درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۱۸۱ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ درصدافزایش داشته است.

مدیرکل گمرک اصفهان  بیان داشت: طی این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان، ۴۰۹ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۱۷۱ میلیارد و ۸۴ میلیون ریال رسیدگی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۰ درصد افزایش و حیث ارزش ۵۶ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.