سرویس: اجتماعی 10:45 - جمعه 06 مرداد 1396

سردار اشتری مطرح کرد

اهتمام مسئولان پلیس و قوه قضائیه بر تحقق فرمایشات رهبری در بحث آسیب‌های اجتماعی

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به اینکه ما خود را سرباز فرمانده معظم کل قوا می‌دانیم باید برای رفع آسیب‌ها اهتمام لازم را داشته باشیم؛ مجموعه نیروی انتظامی و قوه قضائیه بایستی هر چه سریعتر نسبت به رفع معضلات موجود اهتمام داشته باشند.

به گزارش اصفهان شرق، سردار «حسین اشتری» در دیدار «محمدباقر الفت»معاون پیشگیری از جرم قوه قضائیه و هیئت همراه با وی، جلسه برگزار شده با مسئولان پیشگیری دستگاه قضا را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: ضروری است چنین جلساتی بنا بر نیاز، هر 6 ماه یک بار برگزار شود تا از این طریق تعامل و همکاری میان پلیس‌های تخصصی ناجا نظیر پیشگیری، مبارزه با موادمخدر و آگاهی با دستگاه قضا بیش از پیش تقویت شود؛ با تعاملات دو سویه می‌توان بسیاری از ماموریت‌های محوله را به نحو احسن انجام داد.

وی بر تبادل بانک اطلاعات مجرمان میان دستگاه قضا و ناجا، تاکید و بیان کرد: با انجام این امر، جرائم کاهش پیدا می‌کند زیرا از این طریق مجرمان هرچه سریعتر دستگیر می‌شوند.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود،الکترونیکی شدن پرونده های قضائی و اعزام متهم را اقدام بسیار خوبی عنوان کرد و خطاب به مسئولان پیشگیری از جرم قوه قضائیه، گفت: این موضوع، چند سال قبل از سوی دادستان مطرح شد اما بنا به دلایلی عملیاتی نشد؛ الکترونیکی کردن پرونده های قضائی و اعزام متهم برای ما بسیار مهم است از این رو مسئولان دستگاه قضا باید به این امر نگاه ویژه ای داشته و برای عملیاتی شدن آن اهتمام بورزند.

سردار اشتری ادامه داد: در حال حاضر، کلانتری‌ها به مرحله‌ای رسیده‌اند که بیشترین وقت و دقت خود را بر روی پرونده‌های اجرای احکام می‌گذارند به گونه‌ای که 50 درصد ماموریت‌های کلانترها را اجرای احکام و موضوعات مرتبط با دستگاه ‌قضا به خود اختصاص می‌دهد.

این مقام عالی انتظامی به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی در این خصوص با حضور مسئولان دستگاه های مربوطه برگزار شد و معظم له در سخنرانی های خود بر اهتمام دستگاه به منظور رفع آسیب های اجتماعی تاکید کردند.

فرمانده ناجا ادامه داد: با توجه به اینکه ما خود را سرباز فرمانده معظم کل قوا می دانیم  بایستی برای رفع این آسیب ها اهتمام لازم را داشته باشیم؛ مجموعه نیروی انتظامی و قوه قضائیه بایستی هرچه سریعتر نسبت به رفع این معضلات اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.