اصفهان شرق

انتقال خودسرانه آب از استان اصفهان/ استاندار از بی‌قانونی‌ها جلوگیری کند

کدخبر: 139945
1396/05/06 در ساعت 08:07

به گزارش اصفهان شرق، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به پروژه‌های انتقال آب به استان اصفهان اظهارکرد: هر 2 پروژه بهشت‌آباد و تونل سوم کوهرنگ برای انتقال آب به اصفهان با موانعی روبرو و متوقف شده است.

وی افزود: این در حالی است که برخی از پروژه‌های آب مربوط به استان بالادست اصفهان در حال اجراست؛ در سال 76 وزارت نیرو به کشاورزان بخش‌هایی از استان اصفهان از جمله برخوار و هسته مرکزی شاهین‌شهر آب فروخته است.

نماینده مردم شهرستان برخوار، میمه و شاهین‌شهر گفت: حال پس از گذشت 20 سال، وزارت نیرو که هزینه احداث کانال را در آن سال‌ها از کشاورزان دریافت کرده دیگر پاسخگو آن‌ها نیست.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو در حال حاضر آب مورد نیاز کشاورزان را تأمین نمی‌کند، این در حالی است که طی سال‌های اخیر 10ها میلیون متر مکعب آب به متقاضیان جدید واگذار کرده که این مصداق بارز تضییع حقوق و ظلم به کشاورزانی است که قبلاً آب خریداری کرده‌اند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: پروژه انتقال آب به صورت مخفیانه از روستای درکان شهرستان چادگان به خارج استان در حال اجراست که برای حفاری و اقدامات تأسیساتی در این پروژه هیچ مجوزی از استان اصفهان اخذ نشده که این کار کاملاً غیرقانونی و خودسرانه است.

وی اذعان داشت: رفتارهای غیر قانونی مسؤولان استان چهارمحال و بختیاری از یک طرف و از طرف دیگر عدم توجه برخی از مسؤولان شهرستان و استان اصفهان به این موضوع باعث شده تا حقوق کشاورزان اصفهانی تضییع شود.

نماینده مردم شهرستان برخوار، میمه و شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه استاندار اصفهان باید جلوی بی‌قانونی‌ها را بگیرد، بیان کرد: از استاندار اصفهان انتظار می‌رود به عنوان مقام عالی دولت در اصفهان از تخلفات و رفتارهای غیر قانونی در حوزه انتقال آب جلوگیری کند و نگذارد پروژه انتقال آب از استان با حفاری‌های غیر قانونی و بدون مجوز در شهرستان چادگان اجرا شود.

وی عنوان داشت: استاندار اصفهان باید با ابلاغیه‌ای به فرماندار شهرستان چادگان دستور دهد تا گزارشی از انتقال غیر قانونی آب استان اصفهان به دستگاه قضایی ارائه شود تا از جرمی که در انظار عمومی مردم در حال انجام است، جلوگیری به عمل آید.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان استان چهارمحال بختیاری به صورت پنهانی مدیران زیردست خود را ترقیب می‌کنند تا به هر نحوی می‌توانند پروژه‌های مربوط به انتقال و آبرسانی از استان اصفهان را عملیاتی و تکمیل کنند تا استان اصفهان را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند.

انتهای پیام/فارس