سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 18:05 - پنجشنبه 05 مرداد 1396

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

مقابله‌ به‌ مثل در برابر تحریم‌های جدید وظیفه دولت است/ دولت‌مردان با ارائه لایحه‌ای، جواب محکمی به رفتار آمریکایی‌ها بدهند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقابله‌ به‌ مثل در موضوع وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، وظیفه مجلس نیست بلکه وظیفه دولت است زیرا دولت بر سر این مسائل در برجام توافق کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی اظهار کرد:  مجلس شورای اسلامی در موضوع تحریم‌های جدید علیه ایران ورود کرده و طرح یک‌فوریتی را مصوب کرده است در مقابل تحریم‌هایی که سنای آمریکا تصویب کرده و در آن حتی دست رئیس‌جمهورشان را برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران باز گذاشته است.

وی افزود: این طرح مجلس شورای اسلامی هنوز هم نیازمند تغییراتی در جزئیات است؛ هرچند در کلیات ایراد خاصی ندارد اما آن اثری که باید در مقابل حرکت دولت و سنای آمریکا داشته باشد را ندارد؛ در این طرح یک ماده‌ای نیاز است که در آن اعلام کنیم وقتی تحریم‌ها توسط کنگره رسماً تصویب شد ما بلافاصله بتوانیم غنی‌سازی 20 درصد را شروع کرده و پاسخ مناسبی به آن‌ها بدهیم.

نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جزئیات باید توسط نمایندگان اصلاح شود اما نکته مهم‌تری که در این زمینه وجود دارد این است که این مقابله‌ به‌ مثل، وظیفه مجلس شورای اسلامی نیست و وظیفه دولت است زیرا طرف قرارداد دولت بوده و دولت بر سر این مسائل در برجام توافق کرده است.

موسوی لارگانی با بیان این که این کشورها در دوران تحریم ملت ایران به‌ وضوح دیدند که کشورمان بسیار مقاوم‌تر و سخت‌کوش‌تر از گذشته شده،  تصریح کرد: کشور در مورد کالاهایی که پیش‌ از این برای تأمین آن‌ها به غرب وابسته بود، در دوران اعمال تحریم‌ها به فن‌آوری تولید آن کالاها نیز دست‌ یافت.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون ما با تحریم‌هایی مواجه بوده‌ایم، این تحریم‌ها باعث شد که کشورمان عزتمندتر از گذشته شده و از دولت‌های زوردار و زرمدار نیز جدا شود.

نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه ایران خاطرنشان کرد: تشدید تحریم‌ها قطعاً به ضرر آمریکا، ایادی استکبار و غرب تمام خواهد شد؛ در موضوع غزه وقتی آمریکا از صهیونیست‌ها دفاع کرد حتی یهودیان آمریکا هم علیه سیاست‌های ترامپ  راهپیمایی کردند، در واقع امروز ملت آمریکا در مقابل ترامپ ایستاده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در تکمیل صحبت‌های خود اضافه کرد: دولت باید خیلی زودتر از این‌ها با این رفتار مقابله می‌کرد زیرا چندین مرتبه دولت و سنای آمریکا تحریم‌های جدید وضع کردند و یا تحریم‌های 10 ساله را تمدید و با این عمل خود رسماً توافق انجام‌ شده را نقض کردند؛ لازم بود دولت همان ابتدا لایحه‌ای را به مجلس بیاورد.

وی در ادامه اظهار کرد: الآن هم دولت باید هرچه سریع‌تر لایحه‌ای را ارائه و جواب محکمی به این رفتار آمریکایی‌ها بدهد؛ هرچند صحبت‌هایی رئیس‌جمهور داشت اما این واکنش باید قوی‌تر و محکم‌تر باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: با تشدید تحریم‌ها برای جمهوری اسلامی ایران مشکلی پیش نخواهد آمد، اما مردم هم باید مقاومت و صبر خود را در این موقعیت حساس بیشتر نشان دهند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.