سرویس: سیاسی 08:00 - پنجشنبه 05 مرداد 1396

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی:

فقط ستاد اجرایی 2030 متوقف شده است/ هر چه بیشتر عقب نشستیم بیشتر تحقیر شدیم

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کجا سایه جنگ از سر ما دور شده است؟ هر چه بیشتر عقب نشستیم بیشتر تحقیر شدیم؛ اول انقلاب نه دولت داشتیم و نه حکومت داشتیم، انواع کودتاها رخ داد و تحریم اقتصادی شدیم اما در کوران جنگ، گندم هم صادر می کردیم.

به گزارش اصفهان شرق، کبری خزعلی در نشست تربیت به سبک آمریکایی در خانه انقلاب و ولایت با اشاره به مقام امامت اظهار داشت: خدا پیامبران اولوالعظم را با بلاها و امتحانات سخت‌تر آزمایش می‌کند و بعد به آن‌ها مقام امامت را عطا می‌کند؛ حضرت ابراهیم(ع) در دوران جوانی به عنوان جوان تندرو و بی ترمز از سوی مردم معرفی می‌شد، روش حضرت ابراهیم(ع) به این صورت بود که با استفاده از برهان حب، یکتایی خداوند را اثبات کرد.

*مصائب برای طی مسیر کمال پیامبران لازم بوده است

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) با زبان خود مردم و به صورت گام به گام با آن‌ها همراه می‌شد و در نهایت آن‌ها را هدایت می‌کرد؛ زمانی که حضرت ابراهیم(ع) را به درون آتش پرتاب می‌کردند، فرشته‌ای الهی نزد ایشان آمد و گفت آیا درخواستی نداری و حضرت فرمودند نه با تو کاری ندارم و با خدای خود فقط کار دارم.

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ابتلاهای فراوان حضرت ابراهیم(ع) خاطرنشان کرد: یکی دیگر از این آزمایش‌های بزرگ رها کردن فرزند و همسر شیرخوار به دستور خدا در بیابان مکه بود، این مشیت الهی باعث نشد که حضرت هاجر غر بزند و یا سستی کند بلکه با تلاش توانست آب پیدا کند؛ این مصائب برای طی کمال پیامبران لازم بوده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این امکان وجود داشت که شب عاشورا با یک معجزه همه چیز ختم به خیر شود اما برای اینکه مردم به طور عادی مسیر کمال را طی کنند باید این مصائب اتفاق می‌افتاد، حضرت امام حسین(ع) به وظیفه خود عمل کرد تا زمینه‌سازی ظهور را انجام دهد؛ امام حسین(ع) غده سرطانی معاویه و یزید را به مردم نشان دادند و امام سجاد(ع) با دعادرمانی و امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با تربیت علمی، توانستند زمینه‌سازی قیام و ظهور را انجام دهند.

*هر چه بیشتر عقب نشستیم بیشتر تحقیر شدیم

وی با اشاره به قیام امام خمینی(ره) ابراز داشت: انقلاب اسلامی بسیار ریشه‌دار است و قیام امام خمینی(ره) در روایات آمده است؛ شیخ فضل‌الله نوری که برای مردم قیام کرد به دست همان مردم و به اسم همان قیام اعدام می‌شود؛ انقلاب اسلامی رویش‌ها و ریزش‌های بسیاری داشته و دارد؛ حضرت علی(ع) می‌فرمایند زبیر خوب بود تا زمانی که فرزند نحسش بزرگ شد، آیا ما در انقلاب خود از این زبیرها نداشتیم؟

خزعلی با بیان اینکه ظهور بسیار نزدیک است، گفت: خیلی از علائم ظهور ناگهانی است و بستگی به اقدامات ما دارد.

وی با تأکید بر اینکه کجا سایه جنگ از سر ما دور شده است، مطرح کرد: هر چه بیشتر عقب نشستیم بیشتر تحقیر شدیم، اول انقلاب نه دولت داشتیم و نه حکومت، انواع کودتاها هم رخ داد، تحریم اقتصادی هم شدیم اما در کوران جنگ گندم هم صادر می‌کردیم.

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: تحریم علمی هم شدیم اما اکنون از علم ما می‌ترسند و فرزندان دهه 60 ما بزرگ‌ترین دانشمندان هستند؛ اگر انرژی هسته‌ای را تعطیل کردند دوباره همه چیز را می‌سازیم هرچند که ضربه اقتصادی بدی از تعطیلی این تأسیسات خوردیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به سرنوشت صدام و قذافی در منطقه یادآور شد: قذافی یک شخصیت ضد آمریکایی بود اما به آن‌ها اطمینان کرد و همه اطلاعات محرمانه را در اختیارشان قرار داد، نهایت امر چه شد؟ قذافی را کشتند و ملت لیبی بدبخت شدند و حامی و پرورش دهنده داعش شدند؛ عراق چه سرنوشتی را داشت؟ مردم عراق را به بدترین نحو ممکن تحقیر کردند و دانشجویان عراقی را مجازات جنسی می‌کردند، اما اکنون با خفت از عراق خارج شدند.

*نرخ رشد جمعیت به شدت کم شده است

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمن در جبهه فرهنگی تصریح کرد: این که می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است همین حربه‌های فرهنگی است که اثرگذار نیز هست؛ دشمن نبض اقتصادی و فروش نفت ما را هم در دست دارد.

خزعلی در ادامه گفت: در ایران نرخ رشد جمعیت کم شده است و امسال تعداد 34 هزار تولد کمتر داشته‌ایم، در آینده جمعیت ایران منفی خواهد شد؛ کاهش جمعیت ایران و ابتلا به انواع و اقسام بیماری‌ها در همین جمعیت کم از برنامه‌های دشمن است.

وی در ادامه عنوان کرد: دشمن می‌خواهد ایرانی خودش سبک زندگی ایرانی-اسلامی را پس بزند؛ برنامه‌ریزی دشمن این است که ایران روی نقشه جهان نباشد، دشمن برنامه دارد 4 میلیارد انسان که مسلمانان و رنگین پوستان در زمره این تعداد هستند، حذف شوند و با فرهنگ این امر را محقق می‌کنند.

*عدالت جنسی بین مرد و زن ظلم به زن است

عضو سابق شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به سند 2030 یادآور شد: به ظاهر این سند خوب و حتی مفید به نظر می‌رسد ولی باطن آن سم است، چرا که در پشت این سند، ده‌ها سند دیگر هست که ضامن اجرای آن محسوب می‌شود؛ طبق سند 2030 سقط جنین آزاد است و پزشکی هم که بر حسب وجدان از این عمل خودداری کند باید مجازات شود؛ ازدواج دختران زیر 18 سال ممنوع می‌شود و خاطیان باید مجازات شوند؛ این‌ها همه به علت این است که برابری جنسی زن و مرد رعایت شود؛ آیا این‌ها ظلم به زن نیست؟ این موارد بیشتر زن را محدود و آسیب‌پذیرتر می‌کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: می‌گویند کارتن‌خواب‌ها را عقیم کنیم؛ چرا به جای اصلاح آن‌ها و اینکه آن‌ها را سالم و صالح کنیم و تحویل جامعه دهیم، آن‌ها را عقیم کنیم تا تولید مثل نکنند؟

وی با بیان اینکه در این اسناد آمده است که روز مادر باید حذف شود، اظهار کرد: از لحاظ عقلی مرد نان‌آور خانواده است و باید نفقه دهد و اگر چنین نکند مجازات خواهد شد در حالی که از زن چنین انتظاری نیست، اما وقتی آقایان را اخراج می‌کنند تا به هر وسیله‌ای اشتغال بانوان را افزایش دهند باعث می‌شود بنیان خانواده نیز متزلزل شده و طلاق نیز زیاد شود.

*دکل نفتی جای خانم‌ها نیست که نیمی از استخدامی‌های وزارت نفت از بانوان است

خزعلی با انتقاد از استخدامی زیاد وزارت نفت از خانم‌ها اظهار داشت: روی دکل نفتی با آن شرایط سخت مگر جای خانم‌ها است؟ این لطف به زن است یا ظلم به زن محسوب می‌شود؟ خانم‌ها در محیط‌های آموزشی و فرهنگی فعالیت کنند نه در محیط تجاری و خشن که با روحیات آن‌ها سازگار نیست.

*فقط ستاد اجرایی 2030 متوقف شده است

وی با اشاره به نوع تربیت جنسی آمریکایی گفت: ما مخالف نیستیم که این مسائل به کودکان آموزش داده شود اما در هر سنی با توجه به شرایط خودش و اینکه عفت و حیا نیز حفظ شود؛ فقط ستاد اجرایی 2030 متوقف شده است و ساز و کارش حفظ شده است؛ اطلاعات زنان بیوه به ترکیه و بانکوک فروخته می‌شود، این کار به چه دلیلی است؟

عضو سابق شورای انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: 40 سال است کار کرده و الگوسازی کرده‌ایم؛ با همین الگوها می‌توان به غربی‌ها گزارش داد اما خودی‌ها را چه کنیم؟ با مردم باید صحبت کنیم و آرام آرام آن‌ها را بیدار کنیم؛ باید از مجلس مطالبه‌گری کنیم، نظارت یک امر بسیار مهم است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.