سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:36 - چهارشنبه 14 اسفند 1392

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

مجوزی برای احداث نیروگاه‌ها صادر نمی‌ کنیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با توجه به آلودگی هوا و اینکه کمبود منابع گاز در کشور مهم‌ترین مشکل پیش‌روی نیروگاه‌ها است، مجوزی برای احداث نیروگاه‌ها صادر نمی‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، کیومرث کلانتری امروز در پانل‌های تخصصی چهارمین همایش ملی تعامل انجمن صنفی با نیروگاه‌های بخار، افزود: احداث دو نیروگاه شهید منتظری و اصفهان بدون توجه به آمایش سرزمین بوده است و در حال حاضر ویترین شهر اصفهان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ نیروگاه های کشور سوخت مازوت مصرف می کنند، افزود: ۲۸ مورد از این نیروگاه‌ها ۷۸ درصد مازوت را در کشور مصرف می‌کنند و ۲۲ درصد مازوت دیگر مصرفی نیروگاه‌های کشور به دو نیروگاه اصفهان اختصاص دارد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: کمبود منابع گازی در کشور مهم‌ترین مشکل پیش روی نیروگاه‌ها به شمار می رود و به این دلیل نیروگاه‌ها ناچار به استفاده از سوخت مازوت هستند.

وی با بیان اینکه محیط زیست برای رسیدگی به وضعیت سلامت مردم از تمام ابزار‌های قانونی خود در راستای رسیدگی به وضعیت محیط زیست استفاده می‌کند، گفت: مشکلات زیست محیطی و خشکسالی‌های اصفهان به دلیل بی‌مدیریتی مدیران در استان صورت گرفته است.

کلانتری احداث نیروگاه‌ها در کنار بافت‌های مسکونی را اقدامی بسیار اشتباه خواند و اظهارداشت: تمام تلاش‌ها و پیگیری‌ها باید در راستای تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها باید باشد.

وی با اشاره به تصویب برنامه جامعه کنترل کیفی هوای اصفهان اظهار داشت: برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان یک برنامه علمی و اجرایی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان را نسخه ای علمی و اجرایی و حاصل یک‌هزار صفحه کار مطالعاتی توصیف کرد.

منبع: صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.