سرویس: سیاسی 14:48 - سه شنبه 03 مرداد 1396

معاون پژوهش وزارت آموزش و پرورش:

سازمان محیط‌زیست هم باید پاسخگوی اجرای سند 2030 باشد/ کسی در آموزش و پرورش راضی به تضعیف ارزش‌ها نیست

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: از دولت‌مردان انتقاد دارم که چرا می‌گذارند همه انتقادات سند 2030 به آموزش و پرورش بشود، سازمان محیط‌زیست، بهداشت و دیگران هم باید در حوزه خودشان پاسخگو باشند.

حیطبه گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش تخصصی تولید محتوای الکترونیکی در پاسخ به سؤال یکی از معلمان پیرامون سند 2030 اظهار کرد: سند 2030 یک مسأله مهم بود و معتقدیم بر حسب قانون اساسی سیاست‌های کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری است.

وی افزود: مسؤولان جمهوری اسلامی در مقطعی 2030 را در چارچوب قواعد بین‌المللی تحت عنوان توسعه پایدار پذیرفتند اما بعد از پذیرفتن متوجه شدند که رهبر معظم انقلاب به عنوان سیاست کلی با این سند مخالف هستند و اعلام فرمودند بنده این سند را نمی‌پسندم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: معتقدین و منتقدین به صورت همزمان وارد محتوای سند 2030 شدند، اما رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ماه در دیدار معلمان فرمودند «بنده اساساً فارغ از محتویات 2030 به طور کلی این سند را قبول ندارم و نمی‌پسندم که یک مجموعه بیرونی برای آموزش و پرورش ما تعیین تکلیف کند».

* محیط‌زیست هم باید پاسخگوی اجرای سند 2030 باشد

وی با بیان اینکه این فرمایشات مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که ایشان اعلام فرموده‌اند که با مبنای سند 2030 مخالف هستند نه با بنای آن، تأکید کرد: پس از صحبت‌های منتقدان باز هم رهبر معظم انقلاب فرمودند «اگر سند 2030 فارغ از محتویات، ویژگی‌های خوبی هم داشته باشد، به مصلحت نظام نیست» و این موضوع تمام شد اما برخی اوقات جایگاه‌ها را نمی‌شناسیم.

محمدیان با بیان اینکه سند 2030 به عنوان یک سند مطرح نیست، خاطرنشان کرد: توسعه پایدار 17 هدف دارد که یکی از اهداف آن آموزش است و در اهداف دیگر موضوعاتی هستند که بار ما را برای آموزش سنگین‌تر می‌کنند، از دولت‌مردان انتقاد دارم که چرا می‌گذارند همه انتقادات سند 2030 به آموزش و پرورش بشود، سازمان محیط‌زیست، بهداشت و دیگران هم باید در حوزه خودشان پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: چیزی به نام سند به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ نشد و چیزی هم اجرا نشد، برخی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی این وزارت‌خانه هم گفتند برخی مشکلات حاصل از 2030 است اما چنین موردی وجود نداشت.

* کسی در آموزش و پرورش راضی به تضعیف ارزش‌ها نیست

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: اکثر تیرهای منتقدان ناشی از سند 2030 به وزارت آموزش و پرورش اصابت کرد اما می‌دانم در آموزش و پرورش هیچ‌کس راضی نیست که ارزش‌های اخلاقی، ایثار، شهادت، ارزش‌های ملی و مذهبی تضعیف شوند.

وی با بیان اینکه زندگی‌نامه کسانی که به کشور ما عزت دادند باید در کتاب‌های درسی منعکس شوند، تأکید کرد: آموزش و پرورش خودش را ملزم و موظف می‌داند، آن چیزهایی که هویت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را تقویت می‌کند را توسعه دهد.

محمدیان در ادامه عنوان کرد: حتی در رابطه با چاپ عکس‌ از رئیس‌جمهور در کتب درسی انتقاداتی وجود دارد، این مورد در همه دوره‌های ریاست جمهوری بوده و امری طبیعی است؛ تألیف کتب درسی مشکلات خود را به دنبال دارد چراکه این کتاب‌ها باید با افکار عموم مردم جامعه مطابقت داشته باشد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.