سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 14:07 - سه شنبه 03 مرداد 1396

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران

شیرینی خامه‌ای‌ها آلوده به رنگ‌های شیمیایی/ هنگام خرید به رنگ شیرینی توجه کنید

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: مواد نگه‌دارنده موجود در خامه‌ شیرینی ها سبب بروز بیماری‌های متعددی همچون سرطان می شود.

به گزارش اصفهان شرق، محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: خامه استفاده شده در شیرینی‌های خامه‌ای از چربی بیش از حد و اشباع شده برخوردار است که همین مسئله باعث بروز مشکلات متعددی در افراد می‌شود و بیماری‌های غیرواگیر زیادی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: اگر در خامه انواع شیرینی‌جات و به خصوص شیرینی خامه‌ای از مواد شیمیایی غیرمجاز استفاده شود باعث بروز بیماری‌های مختلف گوارشی و حتی سرطان در افراد می‌شود و اگر نظارت‌ها بر روی کارگاه‌های ساخت شیرینی به طور دقیقی انجام نشود شیوع بیماری‌های غیرواگیر در بین مردم کشورمان افزایش می‌یابد.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران عنوان کرد: شیرینی‌‌های خامه‌ای رنگی که به تازگی در برخی از قنادی‌ها به فروش می‌رسد اگر از مواد رنگی غیرمجاز یا جوهر لیمو در تهیه آن استفاده شود باعث بروز مشکلات گوارشی و انواع سرطان در افراد می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر روغن استفاده شده در شیرینی‌های خامه‌ای رنگی چندبار مصرف باشد، باعث بروز سرطان‌های مختلف در افراد می‌شود و بیماری‌های قلبی و دیابت در بین مردم شیوع پیدا می‌کند.

عزیزی یادآور شد: افزودنی‌های رنگی غیرمجاز و حتی مواد نگه دارنده در صورت میزان بیش از حد آن می‌تواند باعث بروز مشکلات متعددی در بین افراد مصرف کننده شود و فعل و انفعالات بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.