سرویس: اقتصادی 16:07 - دوشنبه 02 مرداد 1396

استاندار اصفهان به دستگاه های اجرایی استان التیماتوم داد؛

فرصت یک هفته‌ای ارائه نقطه نظر پیرامون طرح تکافو/نرخ بیکاری اصفهان ۲.۲ درصد بالاتر از کشور

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مطابق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در سال ۹۵، ۱۴.۶ درصد و ۲.۲ درصد بالاتر از کشور بوده است، گفت:دستگاه های اجرایی استان باید طی یک هفته آینده نقطه نظرات خود را پیرامون طرح تکاپو برای جمع بندی نهایی اعلام کنند.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در جلسه فوق العاده کارگروه اشتغال با اشاره به مطالعات دینامیک اشتغال استان- طرح تکاپو، اظهارداشت : این طرح با هدف توسعه اشتغال پایدار در رسته کسب و کاری منتخب در سطح استان ها، ارتقا سطح رونق اقتصادی در جوامع هدف، ارتقا و توسعه واحدهای کسب و کار، بهبود معیشت نیروی کار در کسب و کارهای منتخب و طراحی سیاست های اشتغال در سطح منطقه ای و ملی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه براساس آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در سال ۹۵، ۱۴.۶ درصد و نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۴ درصد بوده است، افزود: همه دستگاه های اجرایی باید آمار سالانه مرکز آمار را مبنای برنامه ریزی های خود قرار دهند.
استاندار اصفهان افزود: با توجه به اولویت ها در سند آمایش سرزمین سه اولویت گردشگری در همه ابعاد، علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و مباحث فرهنگی و هنر در دستور کار قرار گرفته و باید با توجه به این اولویت ها برنامه ریزی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) بیشتر به اشتغال های خُرد و کارگاه های کوچک می پردازد، تصریح کرد: در بحث های مربوط به آینده استان سمت و سو در جهت ارتقای بخش خدمات است و باید به این بخش توجه بیشتری شود.
زرگرپور به ۱۲ رسته برتر استان براساس روش ترکیبی که در طرح تکاپور توسط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارائه شد، اشاره کرد و افزود: طرح تکاپو بخشی از مشکلات اشتغال استان را حل می کند و به صورت سه تا چهار ساله طراحی شده است و در حال حاضر به مزیت های فعلی استان می پردازد.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید نقطه نظرات خود را در خصوص طرح مذکور طی یک هفته آینده به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال نمایند تا این اداره کل در جلسه ای با سازمان برنامه و بودجه جمع بندی نهایی این طرح را انجام و برای تصویب نهایی به مرکز ارسال کند.
استاندار اصفهان در ادامه به تسهیلات ابلاغی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از محل بند “د” تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶ اشاره کرد و اظهار داشت: برای این دو مرکز مجموعاً ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات به متقاضیان پیش بینی شده است که با این تسهیلات حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی ارائه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را از جمله کارهایی خواند که علاوه بر وظیفه اداری رضایت خداوند را نیز بدنبال خواهد داشت.
استاندار اصفهان افزود: در سال جاری دستورالعمل های خوبی ابلاغ شده و سقف تسهیلات افزایش یافته و انضباط بیشتری صورت گرفته که امیدواریم همه این تسهیلات جذب و بانک ها نیز از منابع خود مبلغی را برای ارائه تسهیلات به این مددجویان در نظر بگیرند.
گفتنی است؛ برنامه ها و سیاست های پرداخت تسهیلات بانکی استان در سال جاری به تفکیک بخش های اقتصادی (صنعت، کشاورزی و خدمات) نیز به جلسه ارائه شود.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.