اصفهان شرق

دریافت قطعی آب مورد نیاز برای کشت پاییزه امسال/ منتظر نتایج سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به شرق اصفهان هستیم

کدخبر: 139516
1396/05/01 در ساعت 22:35

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به پیگیری صنف مبنی بر رهاسازی آب برای کشت پاییزه امسال، گفت: کشاورزان با پایان یافتن برداشت غله از مزارع خود، به دنبال آماده سازی زمین کشاورزی برای کشت پاییزه هستند و جا دارد پیگیری مسئولان ذیربط از امروز برای اختصاص سهم آبه برای کشت پاییزی آغاز شود.

حسن محسنی اظهار کرد: نامه ای از طرف صنف به منظور صرفه جویی آب برای مصرف شرب به آب منطقه ای استان ارسال شد تا تدابیر کافی برای ذخیره آب برای کشت پاییزه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه از این زمان باید به فکر کشت پاییزه شرق اصفهان باشیم، متذکر شد: اگر کاهلی برای ذخیره میزان آب کافی برای کشت پاییزه انجام شود، شاهد کشت پاییزه دوم و تنش های آبی خواهیم بود که چندان به نفع کشاورز نیست.

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان افزود: قرار بود تجمعی با حضور کشاورزان شرق اصفهان در یکی از شهرهای منطقه داشته باشیم و مصوبات شورای عالی آب و هماهنگی زاینده رود را به گوش کشاورزان برسانیم که با آمدن رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به تعویق افتاد.

وی اذعان کرد: بعد از بازدید رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس و دیگر مسئولان به شرق اصفهان و بازدید میدانی از مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، باید منتظر تحقق وعده ها و نتایج سفر اخیر باشیم و امیداوریم عایدی این سفر به زودی توسط مردم دیده شود.

محسنی با اشاره به اینکه تلاش کشاورزان در ساماندهی رودخانه به دلیل کاهش پرتی آب با وجود مشکلات ادامه دارد، خاطرنشان کرد: طبق روال هر ساله و با هماهنگی مسئولان شرکت آب منطقه ای و وزارت نیرو و همچنین بارش مطلوب در سه ماهه اول پاییز، انشالله خبرهای خوشی از رهاسازی آب بشنویم.

انتهای پیام/ ش