اصفهان شرق

خود را سرباز ناخدای کشتی انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای می دانم/ مدال طلایم را به شهدای مدافع حرم هدیه کردم

کدخبر: 139506
1396/05/01 در ساعت 20:44

به گزارش اصفهان شرق، نام مهدی حیدری ووشو کار اصفهان و مدال های کسب شده او در مسابقات استانی و کشوری، افتخار دشتی و بخش مرکزی است، آن هم در روستایی که به گفته قهرمانش با وجود داشتن جوانان ورزشکار سالن ورزشی مجهز به امکانات ایده ال ورزشی ندارد.

مهدی حیدری ووشوکار شرق اصفهانی بار دیگر افتخاری بزرگ برای کشور در مسابقات تورنمنت بین المللی لوهان چوان آلمان به دست آورد و نامش بر سکوی اولین ها به ثبت رسید.

تورنمنت جهانی لوهان چوان ووشو از روز 30 تیرماه در آلمان آغاز شد که مهدی حیدری ووشوکار اصفهانی در قالب تیم ملی در این رقابت ها حضور داشت.

مهدی حیدری ورزش ووشو را از سال 1380 در ورزشگاه اپادانا زیر نظر مجید اعلايی شروع کرد و در همان سال مقام سوم مسابقات کشوری را در استان مازندران به دست آورد. پس از آن در مسابقات مختلف سبکی قهرمان استان، کشور و بین المللی حضور یافت و عناوین متعددی را کسب کرد که از جمله 15 قهرمانی کشور، پنج نایب قهرمانی، شش سومی و قهرمان مسابقات آزاد اروپا اسیا، مسابقات آسیای کشور ارمنستان و قهرمان تورنمنت بین المللی جام مدافعان حرم هنرهای رزمی تهران، را می توان در کارنامه این ورزشکار جوان به ثبت رساند.

ورزشکار نمونه از طرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ورزشکار نمونه و اخلاق از طرف نیروی انتظامی کشور، مسئول هیات ووشو ناحیه بسیج امام صادق(ع)، عضو شوراء و کارگروه نخبگان قشر بسیج ورزشکاران ناحیه امام صادق(ع) بخشی از رزومه این جوان ورزشکار شرق اصفهانی است.

آنچه می خوانید گفتگوی یک ساعته اصفهان شرق با وی است که به عنوان اولین گفتگو بعد از قهرمانی مهدی حیدری به حساب می آید که به شرح ذیل تهیه و تنظیم شده است.

اصفهان شرق: پیرامون اعزام خود به آلمان بگویید؟

اینکه امروز بنده به عنوان ورزشکار در خدمت جامعه ورزشی ایران اسلامی هستم و می توانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم را مدیون و مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی ایران، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم هستم و خود را سرباز ناخدای کشتی انقلاب اسلامی حضرت آیت االله امام خامنه ای مدظله العالی میدانم و امیدوارم سرباز شایسته برای کشورم باشم.

اصفهان شرق: نگاه شما به ورزش از چه جوانبی هست؟

ایستادن بر سکوی قهرمانی و بالا بردن پرچم ایران احساسی وصف ناشدنی برایم به ارمغان می آورد و بهتر بگویم یکی از مهم ترین اهداف من برای شرکت در مسابقات ورزشی جهان، بالا بردن نام کشورم در اقصی نقاط دنیاست تا بگویم جوانان ایرانی با ظرفیتی ایده آل در مسابقات حضور پیدا می کنند.
اصفهان شرق: برای شهرت یا پول به ورزش نگاه می کنید؟

قطعا کسب درآمد و پول کلان، جایی در نگاه کلان من به ورزش ندارد و در جایی دیگر اگر یکی از اهداف ورزشکاران ما شهرت باشد، قطع به یقین بالا بردن کشور در همه زمینه ها خصوصا ورزش دنیا است نه شهرت فردی و زودگذر.

اصفهان شرق: هدف شما از اهدای مدال به مدافع حرم و رهبری چیست؟

عشق به رهبری و اینکه در هر مقامی در این جهان باشیم، سرباز رهبر و اسلام هستیم و به فضل خدا خواهیم ماند.

اصفهان شرق: چه کسانی مشوق شما در امر ورزش بوده اند؟

به پدر و مادر خودم مدیونم و دوست دارم موفقیت خود را به آنها هدیه کنم و در این جهت حس بالا بردن پرچم کشورم، احساسی غیر قابل وصف است که بازگو کردنش در هیچ سخنی نمی گنجد. از استاد گرامی ام که همیشه در همه لحظات ورزشی کنارم بوده است نیز کمال تشکر را دارم.

اصفهان شرق: تا چه مرحله ای ورزش ووشو را ادامه می دید؟

چون ورزش ووشو را بسیار دوست دارم، سعی می کنم تا هر زمان که توان داشته باشم ادامه بدهم حتی اگر در سطح قهرمانی نباشد.

اصفهان شرق: با زدن عکس ولایت فقیه روی سینه خود، چه پیغامی را به جهان مخابره می کنید؟

از نظر من، پهلوانی و جوان مردی بعد از قهرمانی در راستای افراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی است و اینکه عکس رهبری را بر سینه خود می زنم، این است که عاشق رهبرم هستم و خود را سرباز ایشان می دانم.

سخن آخر قهرمان شرق اصفهانی:
برای عشق به ورزش و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در مسابقات برون مرزی، مصمم و با اراده قوی شرکت خواهم کرد.

انتهای پیام/ ش