سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 18:00 - یکشنبه 01 مرداد 1396

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان

رکود هنوز بر کشور حاکم است/ سفره‌های مردم کوچک‌تر از قبل شده/ تغییر اساسی در دولت دوازدهم ایجاد شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: اینکه دولت در مسائل اقتصادی موفق نبوده یک مسئله روشن است، برای مثال رکود حاکم بر کشور از جمله نشانه‌های عدم موفقیت دولت در زمینه اقتصادی است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌ناصر موسوی‌لارگانی به لزوم تغییرات در کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: در این‌باره رئیس جمهور باید نظر بدهد که چند درصد قول‌ها از جمله وعده‌های اقتصادی که در سال 92 به مردم داد عملیاتی شده است؟ اگر واقعاً موفق نشده و نتوانسته نتیجه مطلوب را دریافت کند قطعاً باید تغییراتی در کابینه دولت دوازدهم ایجاد کند.

وی افزود: اینکه دولت در مسائل اقتصادی موفق نبوده یک مسئله روشن است، برای مثال رکود حاکم بر کشور از نشانه‌های عدم موفقیت دولت در زمینه اقتصادی بوده است چراکه رکود به حدی رسیده که برخی از شرکت‌ها تعطیل و برخی نیمه تعطیل شده‌اند، سفره‌های مردم بسیار کوچک‌تر از قبل شده و این دلیل بر عدم موفقیت آقای روحانی در دولت یازدهم بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: یکی از وعده‌های رئیس جمهور در دولت یازدهم، وعده تغییر اساسی 100 روزه و اقتصاد کشور به مردم بود، اکنون نیز پس از موفقیت مجدد باز هم وعده 100 روزه داده است، حال که این وعده به مردم داده شده پس گزارش آن هم باید به مردم داده شود، در این راستا اگر رئیس جمهور بخواهد نتیجه دولت خود را ببیند باید تغییرات اساسی در دولتش ایجاد کند.

وی بیان کرد: باید به این نکته توجه کرد که صرفاً تغییر شخص وزیر نتیجه مطلوب را نخواهد داد چرا که در بسیاری از مواقع وزیر وظیفه خود را انجام می‌دهد اما زیر مجموعه وزارتخانه عملکرد مطلوبی ندارد.

موسوی لارگانی در پاسخ  به این سئوال که باید از چه افرادی در تیم اقتصادی دولت دوازدهم استفاده شود، تصریح کرد: روز سه‌شنبه جلسه غیر علنی مجلس برگزار شد و آقای لاریجانی توضیحاتی در این جلسه ارائه کردند، در این جلسه رتبه ایران از نظر زوایای مختلف اقتصادی از جمله رشد اقتصادی در مقایسه با کشورهای منطقه و جهان مقایسه شد که باید گفت متأسفانه رتبه ایران قبل از دولت یازدهم و در پایان این دولت حقیقتاً رتبه مطلوبی نبوده است، ضمن اینکه در برخی از موارد عقبگرد هم کرده بودیم و در برخی موارد دیگر نیز ارتقای جایگاه ما یکی دو رتبه بیشتر نبوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که رتبه‌ها علی‌رغم وعده‌هایی است که دولت یازدهم درباره رشد اقتصادی و کنترل تورم داده بود، همچنین رتبه ایران نشان دهنده این است که اقتصاد ما در بین کشورهای منطقه و جهان جایگاه خوبی ندارد و اگر دولت بخواهد با همین فرمان دوباره ادامه بدهد ما به افق چشم انداز 20 ساله‌ دست پیدا نخواهیم کرد، یکی دیگر از دلایل نرسیدن به این افق عمل نکردن به قانون برنامه و قانون بودجه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان به گفته‌های رئیس مجلس درباره کابینه دولت دوازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: مجلس باید برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت به مسائل مهمی دقت کند، گزینه‌ها باید توانمند باشند، ضمن اینکه به دولت توصیه کردند افرادی را به عنوان وزیر معرفی کنند که از توانمندی بالایی برخوردار باشند، همچنین به سلیقه‌های سیاسی و سهم‌خواهی‌ها توجه نکنند، از این رو اگر خواهان پیشرفت هستیم باید از سهم خواهی‌ها بگذریم.

وی با بیان اینکه برای تصویب قانون نباید به سلیقه‌های سیاسی توجه کنیم، اظهار داشت: وزیری که انتخاب می‌شود باید توانمندی بالایی داشته باشد که بتواند وزارتخانه را اداره کند و دارای توانایی مدیریت اجرایی بوده و زیر مجموعه از آن فرمانروایی کند.

موسوی لارگانی اضافه کرد: اگر کشور همچون گذشته اداره شود با مشکل مواجه می‌شویم لذا باید دولت وزرایی را معرفی کند و مجلس به آن‌ها رأی اعتماد دهد که قدرت مدیریت بالا و توانایی حفظ زیر مجموعه را داشته باشد و فعالیت‌های آن‌ها را رصد کند.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.