سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:04 - یکشنبه 01 مرداد 1396

عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ایران

آسانترین راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان

عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران گفت: مراجعات ۶ ماهه و سالانه به دندانپزشکی از مهمترین موارد پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها است.

به گزارش اصفهان شرق، وحید رضایی مؤید عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران  اظهار کرد: پوسیدگی های دندان‌ از سنین حدود ۱ تا ۲ سالگی می‌تواند شروع شود و تا پایان عمر فرد از پوسیدگی دندانی در امان نیست و هرچه پوسیدگی دندانی در دوره دندان‌های شیری بیشتر باشد، در دوره دندان‌های دائمی نیز پوسیدگی های دندان افزایش پیدا می‌کند.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با بیان اینکه توجه به بهداشت دهان و دندان هر فرد در دوران کودکی از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: پیشگیری و درمان به موقع پوسیدگی‌های دندان از همان ابتدا و در حدود سن دو سالگی باید شروع شود.

وی گفت: دندان‌های شیری از ۶ ماهگی تا ۲ سالگی در می‌آیند و از ۲ تا ۶ سالگی کودک فقط دندان شیری دارد و از سن ۶ تا ۱۲ سالگی دوره مختلط شیری-دائمی نامیده می‌شود که دندان شیری و دائمی توأمان در دهان کودک است و از حدود ۱۲ سالگی به بعد هیچ دندان شیری در دهان وجود ندارد و باید متذکر شوم که دوره دندانپزشکی شیری و مختلط در سلامت آینده دندان‌های فرد بسیار اهمیت دارد و بایستی به کاهش پوسیدگی دندانی در این دوره زمانی توجه کرد.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی، مراجعات ۶ ماهه و سالانه به دندانپزشکی، استفاده منظم از مسواک و نخ دندان و کاهش خوردن مواد قندی و انواع شیرینی را از مهمترین موارد پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها برشمرد.

وی اظهار کرد: دندان‌ها بر اثر شکستگی یا پوسیدگی‌ها نیازمند بازسازی هستند که رشته تخصصی دندانپزشکی ترمیمی مسئول بازسازی قسمت‌های از دست رفته در قسمت تاج دندان است.

رضایی موید افزود: افزایش آگاهی بیمار و انجام درمان‌های پیشگیرانه به منظور به حداقل رساندن پوسیدگی‌های دندان از وظایف دندان پزشکان ترمیمی است.

به گفته این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، بحث پیشگیری از پوسیدگی دندان نیازمند آموزش‌های علمی در دانشکده‌های دندانپزشکی و تربیت نیرو‌های متخصص وهمچنین آموزش‌های لازم در حوزۀ اجتماعی و فردی از طریق رسانه‌ها برای عموم مردم است.

وی تاکید کرد: پوسیدگی دندانی تا حد زیادی قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و مسواک زدن، نخ دندان، همچنین فلورایدتراپی، همه افراد می‌توانند دندان‌های سالمی داشته باشند.

انتهای پیام/ خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.