سرویس: اخبار شهرستان 14:56 - شنبه 31 تیر 1396

دبیر نظام صنفی استان اصفهان:

بدون ساماندهی رودخانه زاینده رود، قطره آبی به گاوخونی نخواهد رسید/ کشاورزان دست تنها مانده اند

امینی با تاکید بر ساماندهی رودخانه زاینده رود گفت: ساماندهی رودخانه زاینده رود باید در اولویت اول قرار بگیرد تا بتوان سهم آبه قانونی محیط زیست را به آن برگرداند.

دبیر نظام صنفی استان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه سهم آبه محیط زیست، 85 میلیون متر مکعب است، گفت: با این وضعیت رودخانه و توقف ساماندهی اگر سه برابر حقابه محیط زیست نیز جاری شود، قطره ای آب به گاوخونی نخواهد رسید.

اسفندیار امینی اظهار کرد: ساماندهی رودخانه در شرق اصفهان با همت و تلاش داوطلبانه کشاورزان تا حدودی انجام شد و توانستیم یک متر و نیم پساب شرق اصفهان را به گاوخونی برسانیم ولی اگر بحث ساماندهی در همین جا متوقف شود، دیگر شاهد پیشرفت آبرسانی به گاوخونی نخواهیم بود.

وی با بیان این مطلب که می توان آب را به طور دائمی در رودخانه به جریان انداخت، افزود: جاری شدن آب در رودخانه و ایجاد محیطی شاداب برای شهر اصفهان نیز با ساماندهی رودخانه محقق می شود به شرط اینکه این اقدام در اولویت اول دولت قرار گیرد.

عضو شورای هماهنگی زاینده رود با اشاره به هداف طرح ساماندهی تاکید کرد: ساماندهی رودخانه اهداف متعددی را تامین می کند و کشاورزان به درستی این اهداف را درک کرده اند و با تلاش بی وقفه به دنبال ساماندهی رودخانه هستند.

وی گفت: با پیگیری های بسیار از مراحل متعددی عبور کردیم و اکنون در مرحله اجرای تصمیماتی که اخذ شده است، هستیم و باید بر روی مباحث اجرایی کار کرد.

امینی با اشاره به اینکه ساماندهی رودخانه از جمله تصمیماتی است که در شورای عالی آب گرفته شده است، متذکر شد: منابعی برای اجرای این طرح نیست و در ساماندهی با مشکل تامین اعتبار روبه رو هستیم که اگر دولت نسبت به آن اقدام نکند، توان کشاورزان در حرکت خودجوش ساماندهی تمام می شود.

بازرس نظام صنفی شهرستان اصفهان اذعان کرد: امروز از درد گاوخونی گفتن صحیح نیست زیرا درد را همه می دانند، مسئولان باید راه درمان را که مدت ها قبل مصوب شده است، به مرحله اجرا برسانند زیرا از مردم و مسئولان همه و همه درد خشکی و انتشار ریزگرد از تالاب بین المللی گاوخونی را لمس کرده اند و نیازی به بازگو کردن های مکرر این درد در سایه بی توجهی نیست.

انتهای پیام/ شجاعی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.