اصفهان شرق

اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور، مخاطب اصلی اقتصاد مقاومتی است

کدخبر: 13941
1392/12/14 در ساعت 16:01

به گزارش اصفهان شرق، عباس مقتدایی پیرامون مصادیق اجرایی اقتصاد مقاومتی برای استان اصفهان و راهکارهای لازم در این امر مهم اظهار کرد: استان اصفهان در حال حاضر بزرگ‌ترین بخش صنعت کشور را درون خود جای داده است

وی بیان داشت: با توجه به اینکه استان البرز از تهران بزرگ جدا شده است، اصفهان با دارا بودن هزاران کارخانه و کارگاه تولیدی، قطب صنعتی کشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: به عنوان نمونه  اصفهان با دارا بودن بالاترین ظرفیت تولید شیر خام کشور، بزرگ‌ترین استان تولیدکننده در امر تولید شیر گاو در کشور است، واحدهای مهم صنعتی دیگری همچون فولاد، آهن و فراورده‌های نفتی اصفهان که در اصفهان مستقر هستند، این استان را در شمار مراکز اصلی اقتصادی، خدماتی و صنعتی قرار داده است.

وی ابراز کرد: بر اساس موارد و مصادیق یادشده اصفهان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین میدان‌های کشور برای اجرای اقتصاد مقاومتی است، چنانچه در اصفهان موفق به اجرای اقتصاد مقاومتی شویم، در لوای آن می‌توانیم به سرعت به عنوان یک الگوی توسعه و پیشرفت برای کشور مبدل شویم.

مقتدایی تصریح کرد: چنانچه به توسعه و پیشرفت آتی استان اصفهان می‌نگریم ضرورتاً باید برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برخی از بخش‌ها با یک برنامه‌ریزی صحیح و دقیق اقدام کنیم،پیام وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود داخل استانی اصفهان این است که اصفهان یکی از مخاطبین اصلی اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی تاکید کرد: از جمله اقداماتی که ما باید در استان اصفهان برای ارتقا جایگاهی این استان در سایه اجرای اقتصاد مقاومتی کنیم، فعال کردن بخش تعاونی‌ها بیش از گذشته، راه‌اندازی و ورود شرکت‌های خصوصی در امور سرمایه‌گذاری و برداشتن موانع از پیش پای آن‌ها و تسهیل امور اداری است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم متذکر شد: اگر موفق به شناسایی دقیق فرصت‌ها و ظرفیت‌های تولیدی موجود در اصفهان باشیم و با یک برنامه بلندمدت پیش برویم، به رونق اقتصادی کشور هم  کمک کرده‌ایم.

وی افزود: وظیفه نمایندگان استان شناسایی قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استانی و شهرستانی و فراهم کردن  زمینه‌های بروز و ظهور آن در صحنه عمل برای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم اظهار کرد: ما با توجه جدی به بخش کشاورزی داخل استانی و تولید محصولات کشاورزی با کیفیت از طریق آبیاری قطره‌ای و تحت فشار و فرآورده آن‌ها و ایجاد ارزش افزود که از جمله شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی است ؛می‌توانیم زمینه رونق را فراهم کنیم.

وی بابیان اینکه در اصفهان بیش از 64 هزار واحد تولید شیر خام داریم و اگر فقط موفق شویم در سایه حمایت‌ها و برنامه‌های صحیح  در هر واحد زمینه اشتغال پایدار فقط یک نفر را فراهم کنیم، به اشتغال‌زایی کمک وافری کرده‌ایم.

مقتدایی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر مصادیق برای اجرای اقتصاد مقاومتی در استان صرفه‌جویی در مواد اولیه، صرفه‌جویی سوخت و افزایش بهره‌وری در مراکز کارگاهی و کارگری است که در صورت اجرا می‌توانید به سرعت جایگاه اصفهان را در امر اقتصاد، تولید و خدمات به عنوان  الگویی مبنی بر خوداتکایی و خودکفایی تبدیل کنیم.