اصفهان شرق

مذاکره کنندگان اعتراف کردند امریکا برجام را نقص کرده است

کدخبر: 139354
1396/04/30 در ساعت 16:16

به گزارش اصفهان شرق،  امام جمعه شهر محمدباد در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به بحث حیا و عفت و مظاهر آن پرداخت و اظهار کرد: یکی دیگر از مظاهر عفت و حیا، عفت در نگاه کردن است. خویشتن داری و فروبستن نگاه ار حرام ریشه در حیا و عفت دارد.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: یکی دیگر از مظاهر حیا و عفت را، عفت و حیا در راه رفتن است، قرآن کریم با ستایش از طرز راه رفتن دختر حضرت شعیب علیه السلام در معابر عمومی و در برابر نامحرم می‌فرماید: یکی از آن دو دختر به سراغ موسی آمد در حالی که با نهایت حیا قدم برمی‌داشت.

خطیب نماز جمعه شهر محمدآباد دوری از اختلاط با نامحرم را یکی دیگر از مظاهر حیا و عفت دانست و افزود: امروز روابط زنان و مردان نامحرم و مخصوصا دخران و پسران، بدون رعایت ضوابط، شرعی، زمینه ای برای اعمال منافی عفت و زناست.

وی در ادامه به روایتی از پیامبراکرم در این مورد ذکر کرد که: از گفت و گو و اختلاط با زنان بپرهیز، به راستی هیچ مردی با زن نامحرمی در خلوت سخن نمی گوید مگر اینکه در دل او نسبت به وی رغبت پیدا می کند.

حجت الاسلام هاشمی در خطبه دوم پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، و تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت در سوم مرداد، به 27 تیرماه سالگرد پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت از سوی ایران در سال 1367 کرد و بیان کرد: پس از پذیرش قطعنامه حضرت امام در پیامی فرمودند:« خوشا به حال جانبازان و اسرا و مفقودین و خانواده های معظم شهدا و بدا به حال من که هنوز مانده ام و جام زهرآلود قبول قطعنامه را سر کشیدم و در برابر عظمت و فداکاری این ملت بزرگ احساسی شرمساری می‌کنم… من باز میگویم که قبول قطعنامه از نوشیدن جام زهر برای من کشنده‌تر است.

شما می‌دانید که من با شما پیمان بسته بودم تا آخرین قطر خون و آخرین نفس بجنگم اما تصمیم امروز فقط برای تشخیص مصلحت بود … وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.»

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در 4 خرداد 75 فرمودند:« امام ایستادگی کرد؛ قطعنامه را هم رها کرد امام قبول کرد که به خاطر فشار ها نبود، قبول قطعنامه از طرف امام به خاطر فهرست مشکلاتی بود که مسئولین آن روز امور اقتصادی کشور مقابل روی او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمی‌کشد و نمی‌تواند جنگ را با این همه‌ هزینه ادامه دهد».

هاشمی در ادامه افزود: دشمنان ما با کمک عوامل داخلی و افراد ضعیف و منافق مخصوصا در سال های اخیر درصدد هستند که به مسئولین و ملت ایران القا کنند که اگر ایران بخواهد رشد کند و مشکلات خود را حل کند راه حل غیر از عقب نشینی از مواضع خود و کوتاه آمدن ندارد. در سال 90 رهبر انقلاب در جواب فرمود که ما در وضعیت شعب ابی طالب نیستیم بلکه در موقعیت جنگ بدر و خیبر هستیم.

خطیب نماز جمعه شهر محمدآباد در ادامه با اشاره به برجام بیان کرد: مذاکرات مذاکرات هسته ای با همین دیدگاه شروع شد که برای این که ما بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم، شروع شد. رهبر معظم انقلاب فرمودند که من به مذاکره خوشبین نیستم ولی مخالفتی هم با آن ندارم. مذاکرات انجام شد، و در نهایت با شروطی که مجلس شورای السلامی و رهبری انقلاب قرار دادند برجام پذیرفته شد.

هاشمی ادامه داد: بعد از گذشت تقریبا دو سال از برجام با اینکه ایران به همه تهدات خود عمل کرده، طرف مقابل مخصوصا امریکا به تعهدات خود عمل نکرده است، کار به جایی رسیده که مذاکره کنندگان نیز اعتراف کردند امریکا به تعهدات خود عمل نکرده و در مواردی برجام را نقض کرده است.

خطیب نماز جمعه شهر محمدآباد خاطرنشان کرد: عدم توجه به تذکرات رهبر، عجله در قبول برجام و صحیح نبودن دیدگاه مذاکرات بر آن متنی بود، الآن باعث شده که برجام به فرجام نرسد و دست دولت و مجلس در احقاق حق ایران باز نیست.

هاشمی در پایان سخنان خود گفت: البته نظام اسلامی قدرتمند است و هرکجا لازم باشد از حق ملت ایران دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/