سرویس: اخبار شهرستان 16:48 - جمعه 30 تیر 1396

امام جمعه ورزنه:

مسئولان خسارت واقعی کشاورزان در کشت سال جاری را پرداخت کنند

حجت الاسلام شا محمدی گفت: از مسئولین می خواهیم که نسبت به خسارتی که کشاورزان عزیز دیده اند تدابیری اندیشیده شود و با پرادخت خسارات واقعی این ضرر و زیان را جبران نمایند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار کرد: امیرالمومنین فرمودند اگر مردگان اجازه صحبت با زندگان را داشتند فقط و فقط از تقوی و پرهیز از گناه صحبت می کردند.

حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی به ویژگی های نگاه به زن و دختر در جامعه قرآنی اشاره و ادامه داد: در خیلی از جوامع به زنان و دختران به عنوان یک کالا نگاه می کنند که این کالا برای مردها زینتی و شهوانی است و نگاه آنها به زن آن است که زنان موجودی مستقل نیستند بلکه در خدمت مردان هستند.

وی افزود: در بعضی از جوامع زن را فاقد مقامات معنوی و ربانی می دانند و این انحراف باعث شد که به محض تولد دختر آنها را زنده به گور می کردند و فرزندان خود را از نسل پسران خود می پنداشتند که متاسفانه گاها در جامعه ما هم چنین انحرافاتی وجود که این دیدگاه حیوانی و شهوانی است.

خطیب جمعه ورزنه به مقام و منزلت زنان اشاره و تصریح کرد: از نگاه امیر المومنین زن گل است و نباید از زن استفاده ابرازی شود و بارها پیامبر فرمود من از فاطمه(س) بوی بهشت استشمام می کنم در زمانی که دختران را بی گناه زنده به گور می کردند.

 حجت الاسلام شا محمدی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر اظهار کرد: میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) را روز دختر نامیده اند که این از اهمیت مقام دختران و زنان در جامعه اسلامی است و امیدورایم خداوند متعال راه و رسم اهلبیت(ع) را فرا روی همه ما، زنان و دختران ما قرار بدهد.

 وی در ادامه به آغاز دهه کرامت اشاره و افزود: دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است که کسانی که می توانند و تمکن مالی خوبی دارند به فقرا و مستمندان رسیدگی کنند و این کار را در اولویت کار های خود قرار دهند.

 امام جمعه ورزنه به هفته حج اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با تدابیر که اندیشیده شده است حجاج سفری خوب، معنوی در سایه امنیت و سلامت داشته باشند و به سلامت از این سفر عبادی سیاسی برگردند و از دولت و سازمان حج می خواهیم که پیگیر مطالبات خانواده های شهدای منا باشند و باید مسئولین در این راستا به جد وارد مسئله شوند.

حجت الاسلام شامحمدی به پنج مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: 5 مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه به فرمان حضرت امام(ره) و به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که لازم می دانم از همه عزیزانی که در برگزاری نماز جمعه تلاش می کنند تشکر کنم و باید برنامه هایی را در جهت آشنایی بیشتر مردم با نهاد نماز برگزار کرد.

امام جمعه ورزنه به رسالت نهاد نماز جمعه در جامعه اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهری است که قلب وظیفه خون رسانی به بدنه جامعه را دارد که با وجود نهاد فرهنگی زیادی که در یک شهر و یک منطقه وجود دارد، ایشان نماز جمعه را قلب فرهنگی شهر معرفی کردند این بخاطر اهمیت این نماز عبادی سیاسی می باشد که وظیفه خط دهی به نهاد های فرهنگی دیگر را دارد.

خطیب جمعه ورزنه تصریح کرد: اگر این قلب ضعیف عمل کند نباید با خنجر آن را نابود کنیم بلکه باید در جهت درمان و تقویت آن تلاش کنیم نهاد نماز جمعه انتقاد پذیر است و تلاشمان بر این است که ضعف ها را با کمک شما مردم بر طرف کنیم و باید نقد ها در راستای تقویت این قلب فرهنگی باشد نه از روی عناد و مغرضانه که این کار به زیان شهر و جامعه است.

 حجت الاسلام شا محمدی به قرار گاه فرهنگی نهاد نماز جمعه اشاره و اظهار کرد: قرار گاه فرهنگی نهاد نماز جمعه قرار گاه ایمان،تقوی، بصیرت و اخلاق که باید این قرارگاه تقویت شود افزایش بصیرت مردم،دفاع از آرمان های انقلاب و حفظ دستاوردهای  نظام، حفظ عزت ملی و بین المللی و استکبار ستیزی و مظلوم نوازی از رسالت های این قرار گاه فرهنگی است.

 وی پیگیری مطالبات به حق مردم را از دیگر رسالت های نماز جمعه دانست و بیان کرد: پیگیری مطالبات به حق مردم  از مسئولین از جمله پیگیری زمین های شهرک قائمیه، پیگیری ساماندهی تپه های ماسه ای، آب و کشاورزی و تالاب گاوخونی و دیگر موارد مسائلی بوده که  پیگیری شده است.

حجت الاسلام شا محمدی ضمن تشکر از قوه قضائیه در برخورد با فساد اقتصادی بیان کرد: قوه قضائیه به وظیفه قانونی شرعی و دینی خود در برخورد با  کسانی که فساد مالی دارند و از نزدیکان مسئولین ارشد نظام هستند عمل کرده است و باید از این حرکت انقلابی تقدیر و تشکر کنیم و این کار باید تا رفع فساد در جامعه تداوم داشته باشد.

امام جمعه ورزنه به خسارت کشاورزان در کشت سال جاری اشاره و اظهار کرد: از مسئولین می خواهیم که نسبت به خسارتی که کشاورزان عزیز دیده اند تدابیری اندیشیده شود و با پرادخت خسارات واقعی این ضرر و زیان را جبران نمایند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.