سرویس: فرهنگ و هنر 15:10 - جمعه 30 تیر 1396

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

ایجاد 100 سینما در 100 شهر فاقد سینما/ اصلاح فیلم‌های «اکسیدان» و «مادر قلب اتمی» برای نمایش خانگی

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‎‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه این وزارتخانه برای ایجاد 100 سینما در 100 شهر طی سال 96 خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، هادی حسینی اظهار کرد: تقویت کانون‌های مساجد در برنامه ششم یکی از برنامه‌های اصلی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با اشاره به کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به 53 کانون فرهنگی و هنر مساجد تویسرکان افزود: پایه برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه حوزه‌ها تقویت حوزه قرآنی است که این مهم در حال انجام است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‎‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عدالت فرهنگی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها جزو اولویت‌های اصلی استانی این وزارتخانه است گفت: کف 20 درصد از تمام فعالیت‌های که در سطح ملی که در گذشته انجام می‌شد، در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها توزیع می‌شود از این طریق شهرستان‌ها و مناطق استانی را در اجرای برنامه‌های فرهنگی توانمند می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه موسیقی از تنوع خوبی برخوردار است بیان کرد: بیشتر گرایش ما به سمت و سوی موسیقی سنتی و موسیقی محبوب محلی است که تقویت شود، البته یکسری حواشی دارد که وارد این چالش‌ها نخواهیم شد.

حسینی با تاکید بر اینکه هدف ما تقویت موسیقی اصیل و سنتی ایرانی و داشتن جامعه بانشاط است، در خصوص موسیقی تولیدشده در کشور یادآور شد: 53 درصد سهم صدا و سیما، 23 درصد سهم دانلودها، 25 درصد سهم فعالیت‌های متفرقه(زیرزمینی) و تنها یک درصد سهم موسیقی‌های زنده است که وزارت ارشاد پوشش می‌دهد.

وی با ابراز امیدواری در افزایش سهم تولید موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امیدواریم افرادی که فعالیت موسیقی دارند به سمت فعالیت دارای مجوز حرکت کنند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‎‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با ورود فضای مجازی ممکن است کنترل این عرصه کمی مشکل باشد گفت: باید در این زمینه فرهنگسازی لازم صورت بگیرد.

وی از برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد 100 سینما در 100 شهر کشور در سال 96 خبر داد و خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه این تعداد سینما انجام شده است این تعداد سینما در شهرستان‌های فاقد سینما ایجاد خواهد شد.

حسینی از تقویت سالن‌های سینمای موجود در شهرستان‌ها سخن راند و افزود: سینما سیار را هم در دستور کار داریم.

وی در بخش دیگر از سخنانش در خصوص انتقادها به فیلم‌های اکسیدان و مادر قلب اتمی با اشاره به اینکه با نمایندگان مجلس از جمله بزرگان اقلیت مذهبی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه گذاشتیم، اظهار کرد: مقرر شد بخش‌های که مورد ایراد جامعه اقلیت دینی و فرهیخته ایرانی در فیلم «مادر قلب اتمی» است برای اکران نمایش خانگی اصلاح کنیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‎‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اشکالات فیلم «اکسیدان» برای نمایش خانگی اصلاح می‌شود، افزود: معتقد نیستیم که همه فیلم‌هایی که تأیید می‌شود بدون اشکال است.

وی در پایان با بیان اینکه باید بپذیریم هر کجا اشکالی است برای اصلاح باید بیان شود، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصرار دارد که همه مردم، اهل اندیشه و خانواده فرهنگ کمک کنند که اشکالات رفع شود.

 انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.