اصفهان شرق

برنامه توزیع ۶ میلیون پرس غذا در طول روز/ افزایش ظرفیت اسکان به یک و نیم میلیون نفر

کدخبر: 139319
1396/04/30 در ساعت 10:45

به گزارش اصفهان شرق، حسن پلارک درباره مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین گفت: در اربعین سال گذشته روزانه در مجموع 4 میلیون و 500 پرس غذا در قالب 3 وعده غذا در روز برای زائران اربعین حسینی تهیه و اهداء می‌شد، این در حالی است که پیش بینی ما برای امسال، روزانه 6 میلیون وعده غذا خواهد بود.

وی اظهار کرد: در سال 95 همچنین ظرفیت اسکان و استراحت زائران 900 هزار نفر بود اما با توجه به ایجاد زیر ساخت‌ها و افزایش ظرفیت‌های موجود این رقم برای سالجاری به یک و نیم میلیون نفر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه موکب‌های موجود با ظرفیت‌های متفاوتی فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: موکب‌های موجود با ظرفیت‌های 30 تا 22 هزار نفر فعالیت دارند که در این میان تنها موکب ثابت صحن حضرت زهرا (س) که در سال گذشته در هر روز پذیرای 35 هزار زائر بود امسال به 50 هزار نفر افزایش یافته است.

پلارک با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین حسینی مستقر در وزارت کشور مسئولیت کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه را به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و به منظور نظم و انضباط هر چه بیشتر در راستای ارایه خدمات مطلوب به زائران، از چندین ماه قبل تاکنون عملیات ساخت زیرساخت‌ها شامل زمین مناسب، آب، برق، فاضلاب و غیره اجرایی شده و این روند همچنان و با سرعت ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی کارها در این ستاد به صورت کارشناسی شده طراحی و انجام خواهد گرفت، افزود: شناسنامه موکب داران، امسال با امضای این ستاد و در سال آینده با دو امضای ستاد و مسئولان حرم امام حسین (ع) انجام خواهد گرفت.

وی گفت: موکب داران می‌توانند از نیمه دوم محرم امسال نسبت به انتقال امکانات خود اقدام کنند و تا 10 روز بعد از پایان اربعین به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/فارس