سرویس: اقتصادی 16:09 - پنجشنبه 29 تیر 1396

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان:

«صادرات» قیمت پیاز را در بازارهای داخلی افزایش داد

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان گفت: با توجه به اینکه امسال با کاهش تولید پیاز مواجهیم اما از سوی دیگر صادرات این محصول، قیمت آن را در بازار افزایش داد.

به گزارش اصفهان شرق، ناصر اطرج  اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته بخش اعظمی از محصول پیاز کشاورزان از بین رفته است به همین دلیل امسال با کاهش تولید این محصول مواجهیم و همین مسئله سبب گران شدن قیمت پیاز شده است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر صادرات پیاز به کشورهای عربی دلیل دیگر گران شدن قیمت پیاز است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر پیاز در میدان میوه و تره بار از کیلویی سه هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۸۰۰ تومان است که در سطح بازار باید با افزایش ۳۰ درصدی به دست مشتری برسد.

وی با اشاره به اینکه امسال عرضه پیاز کمتر از تقاضا بوده است، اعلام کرد: تنها در صورت اجرای طرح ساماندهی کشت از سوی جهاد کشاورزی دیگر شاهد از بین رفتن محصولات و تولید مازاد محصولات کشاورزی نخواهیم بود.

اطرج گفت: قیمت سیب زمینی هم طی دو روز گذشته ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یافته است.

وی با اعلام اینکه قیمت میوه ها نسبت به هفته قبل بین ۱۰ تا ۳۰ درصد افت پیدا کرده است، اضافه کرد: قیمت گیلاس و زردآلو و شلیل به نسبت هفته قبل ارائه شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان بیان داشت: سال قبل محصولات کشاورزی به امید صادرات بیش از اندازه تولید می شد که مقدار کمی هم صادر شد اما بسیاری از محصولات روی دست کشاورز ماند و همین مسئله سبب خراب شدن محصولات کشاورزی و از جمله خیار شد.

وی گفت: قیمت خیار هم اکنون افزایش یافته به دلیل اینکه با گرمی هوا مواجه شدیم و بوته‌ها قادر به تولید خیار نیست.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.