سرویس: اخبار شهرستان 14:06 - پنجشنبه 29 تیر 1396

تدفین شهدا در شرق اصفهان منتفی شد؛

حسن آباد جرقویه بار دیگر از قافله شهدای گمنام جا ماند/ مسئولان برای ساخت مکان مناسب دست به کار شوند

تدفین شهدای گمنام به دلیل مناسب نبودن موقعیت مکان جانمایی شده برای شهدا، به تعویق افتاد.

به گزارش اصفهان شرق، بار دیگر شهید آوردند و چشم های منتظر مردم شهر حسن آباد جرقویه علیا که از چند سال قبل منتظر قدوم مبارک شهدای گمنام برای تدفین در شهرشان بودند، از وجود دو شهید محروم ماندند.

با وجودی که چندی قبل خبر از تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در شهر حسن آباد در سایت خبری اصفهان شرق منتشر شد ولیکن خبری مبنی بر منتفی شدن تدفین در این شهر امروز شنیده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان مطرح کرد: با وجودی که تخصیص شهدا به شهر حسن آباد در این مرحله انجام شد ولی به دلیل اینکه مکان در نظر گرفته شده از سوی مسئولان در خور دو شهید گمنام نبود، متاسفانه در این مرحله این تخصیص کنسل شد.

سردار مجتبی شیروانیان افزود: دو مکان برای جانمایی تدفین شهدای گمنام در شهر حسن آباد در نظر گرفته شده بود ولی با نظر مسئولان شهر، مکان ورودی حسن آباد در مجاورت ساختمان گردشگری شهرداری، به دفن این دو شهید اختصاص یافت که با توجه به پیگیری های صورت گرفته هنوز موقعیت این مکان برای شهدای گمنام مناسب نبود.

وی اظهار کرد: اگر مکان جانمایی شده در مرحله بعدی ورود شهدا، آماده شود، تخصیص شهید به شهر حسن آباد انجام می شود ولی در غیر این صورت باید مکان در خور شان شهدا تکمیل شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، تاکید کرد: پیگیری بخشدار جرقویه علیا که خود نیز فرزند شهید است، هنوز ادامه دارد و امیدواریم با در نظر گرفتن اعتبار و ایجاد فضای مناسب در ورودی شهر، مردم حسن آباد بتوانند میزبان خوبی برای شهدای گمنام در این شهر باشند.

بخشدار بخش جرقویه نیز با اظهار تاسف از اینکه شهر حسن آباد از میزبانی دو شهید گمنام محروم ماند، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این بود که بتوان در این مرحله دو شهید را به حسن آباد منتقل کنیم ولی با توجه به اینکه باید همه شرایط برای حضور دو شهید فراهم باشد، اماده نبودن مکان جانمایی شده، مانعی برای حضور شهدا در این مرحله شد.

حسین بهزادفر تاکید کرد: شهدا چراغ پرفروغی هستند که با ایثار جان خود عزت، اقتدار و امنیت را برای ما به ارمغان اوردند و آرامگاه شهدا در این مکان علمی فرصتی مغتنم برای همه است تا فرهنگ ایثار و شهادت را آنهایی که دوران ۸ سال دفاع مقدس را تجربه نکرده اند بیشتر آشنا شوند.

چندی قبل از سوی مسئولان شهر حسن آباد مطرح شد که پیکر دو شهید گمنام در روز پنجشنبه ساعت راس ساعت ۱۶ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در شهر حسن آباد تشیع می شود ولی باید گفت اماده نشدن مکانی در خور دو شهید گمنام باز هم این توفیق بزرگ را از مردم جرقویه علیا سلب کرد.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.