سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 11:55 - پنجشنبه 29 تیر 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس؛

انتخاب مجدد روحانی تأثیری در روال تحریم‌ها نداشت/آمریکا با پول دیگر کشورها وارد منطقه می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تشدید تحریم‌ها پس از انتخاب مجدد روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران مشخص کرد که سیاست‌های آمریکا در مقابله با اصل نظام و انقلاب تغییر نکرده و همچنان به سیاست‌های خصمانه‌ خود ادامه می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر اظهار کرد: هیأت حاکمه آمریکا از ماه‌ها قبل از به روی کار آمدن ترامپ برای گسترش نفوذ در منطقه، مقابله با جمهوری اسلامی ایران و مقابله با نهضت مقاومت برنامه‌ریزی کرده بود.

وی افزود: عده‌ای تصور می‌کنند اگر نتیجه انتخابات آمریکا غیر از این بود و فرد دیگری سکان ریاست جمهوری را به دست می‌گرفت شرایط به گونه دیگری رقم می‌خورد، در حالی که این‌چنین نیست چراکه در زمان دموکرات‌ها نیز بیشترین تحریم‌ها علیه ملت ایران اعمال شد.

* تداوم تحریم‌های همیشگی این بار به دست ترامپ

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم ایران همواره برنامه هیأت حاکمه آمریکا بوده و این بار به دست ترامپ در حال اجراست.

وی تصریح کرد: آمریکا درصدد اجرای برجام 2، 3 و 4 بود تا از گسترش انقلاب اسلامی جلوگیری کند، نهضت مقاومت را شکست داده و حضور خود و عوامل خود در منطقه را افزایش دهد.

* آمریکا از این پس با پول دیگر کشورها وارد منطقه می‌شود

فولادگر عنوان داشت: با توجه به تجارب تلخ جنگ‌های عراق و افغانستان، ممکن است آمریکا دیگر به شیوه‌های قبلی در منطقه حضور پیدا نکند و با کمک گرفتن از جیب عربستان و دیگر عوامل خود در منطقه نفوذ کند تا از گسترش نهضت مقاومت اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی خود و رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اجزای هدف نفوذ آمریکا در منطقه گسترش تحریم‌های جدید و بی‌خاصیت کردن برجام بود، آن‌ها به ظاهر اعلام کرده‌اند که ما صراحتاً برجام را نقض نکرده‌ایم اما در باطن مواد 25 تا 29 برجام به نحوی زیر سؤال رفت.

* انتخاب مجدد روحانی تأثیری در روال تحریم‌ها نداشت

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آمریکایی‌ها با اعمال تحریم‌های جدید نشان دادند که با اصل نظام و انقلاب اسلامی مشکل دارند و تغییر رئیس جمهور ایران تأثیری در تصمیم‌گیری‌شان نخواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: تشدید تحریم‌ها پس از انتخاب مجدد روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران مشخص کرد که سیاست‌های آمریکا در مقابله با اصل نظام و انقلاب تغییر نکرده و همچنان به سیاست‌های خصمانه‌ خود ادامه می‌دهد.

* تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران مادر تحریم‌هاست

فولادگر یادآور شد: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران به عنوان مادر تحریم‌ها شناخته می‌شود که لازم ایران در برابر این تحریم‌ها با استفاده از ظرفیت ماده 4 برجام به صورت قانونی مقابله به مثل کند و دولت در این خصوص تدابیر لازم را بیاندیشد.

وی اذعان داشت: برای مقابله قانونی با تحریم‌های جدید آمریکا طرح جدیدی در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که در هیأت نظارت بر برجام مطرح شده است.

* دولت توان دیپلماتیک خود را برای مقابله با تحریم‌ها به کار گیرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت نیز باید تمامی توان دیپلماتیک و بخش‌های اجرایی خود را برای مقابله به مثل با سیاست‌های جدید آمریکا به کار گیرد.

وی در پایان ابراز داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، کشور باید آمادگی خود در ابعاد مختلف را حفظ کند که این آمادگی در بعد اقتصادی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، در بعد نظامی‌امنیتی با آمادگی موشکی و در بعد سیاسی‌فرهنگی با بصیرت و توجه بیشتر به رهنمودهای مقام معظم رهبری محقق می‌شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.