اصفهان شرق

استاندار: 2هزار نفر از پاک شدگان مواد مخدر در اصفهان مشغول به کار می شوند

کدخبر: 139110
1396/04/29 در ساعت 09:25

به گزارش اصفهان شرق، روابط عمومی استانداری اصفهان به نقل از رسول زرگرپور اعلام کرد: طرح صیانت از اشتغال بهبود یافتگان و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد با راهبرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و به منظور بهره برداری از ظرفیت های کارآفرینی جهت کاهش آثار اعتیاد و ارتقای حمایت های اجتماعی در جامعه اجرا خواهد شد.
وی که در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان سخن می گفت، ایجاد فرصت های حرفه آموزی و اشتغال، بهبود وضعیت معیشت زندگی، صیانت از خانواده، جلوگیری از لغزش و بازگشت بهبود یافتگان و مشارکت فعال اشخاص حقیقی و حقوقی، کارآفرینان و تولید کنندگان در زمینه اشتغال بهبود یافتگان را از اهداف این طرح بیان کرد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم آموزش و اطلاع رسانی درباره مواد مخدر و داروهای کدئین دار به حجاج در حج تمتع امسال، گفت: با توجه به اینکه عربستان به دنبال بزرگنمایی است نباید کمترین بهانه ای به آنها داده شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان، افزود: این طرح از مهمترین طرح های در دست اقدام ستاد مبارزه با مواد مخدر است که در راستای سیاست دولت مبنی بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از مواد مخدر در دستور کار قرار گرفته است.
زرگرپور با بیان اینکه این طرح به خوبی در حال اجراست، تصریح کرد: با اجرای این طرح اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر به خوبی به نمایش گذاشته شده است.
زرگرپور، میزان کشفیات مواد مخدر استان اصفهان در چهار ماه ابتدای امسال را 9 هزار و 250 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: این مقدار نسبت به سال گذشته 19 درصد کاهش یافته است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهمنامه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل بهزیستی استان اصفهان از ابتدای تیر امسال، مدیریت اجرایی مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر (کمپ های ترک اعتیاد اجباری) به بهزیستی واگذار شد.
پیش از این، پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در خرداد سالجاری اعلام کرده بود که مسئولیت مراکز ماده 16 ترک اعتیاد (کمپ ترک اعتیاد اجباری) به بهزیستی واگذار می شود و ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها نقش سیاستگذاری دارد.
اصفهان در زمینه کشف مواد مخدر استان چهارم و از نظر نرخ ابتلا به این مواد در جایگاه نوزدهم کشور قرار دارد.
یش از 90 درصد معتادان در استان اصفهان را مردان و 9.8 درصد از آنان را زنان تشکیل می‌دهند و 32 درصد معتادان استان اصفهان زیر 35 سال هستند.
میانگین نرخ ابتلا به مواد مخدر در کشور 2.65 درصد و در اصفهان 1.91 درصد است.

انتهای پیام/ایرنا