سرویس: اخبار شهرستان 19:00 - چهارشنبه 28 تیر 1396

ایجاد درآمد پایدار پلی به سمت پیشرفت و آبادانی روستا/ شورا واسطه ای میان مردم و دولت

دوره آموزشی آشنایی با قوانین، مقررات و امور دهیاری ها به دعوت بخشداری کوهپایه با هدف آشنایی هر چه بیشتر منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی روستاهای بخش کوهپایه برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، دوره آموزشی آشنایی با قوانین، مقررات و امور دهیاری ها به دعوت بخشداری کوهپایه با هدف آشنایی هر چه بیشتر منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی روستاهای بخش کوهپایه برگزار شد.

در این جلسه بخشدار کوهپایه ضمن عرض خیرمقدم به منتخبین مردم، از حضور پرشور آحاد مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قدر دانی کرد.

اکبر تودشکی با اشاره به وظایف خطیر شوراها اظهار کرد: شوراهای روستا باید برنامه ها و انتظارات خود را با توجه به بودجه ای که خود عامل تدوین آن هستند تنظیم و پیگیری کنند.

استفاده از پتاسیل روستا در رسیدن به پیشرفت و آبادانی

وی ادامه داد: منتخبی مردم باید بکوشند تا برای بهتر انجام شدن فعالیت های روستای خود، از پتانسیل های انسانی، موقعیتی و…. استفاده و آن را برای پیشرفت به کار گیرند.

بخشدار کوهپایه با اشاره به اتمام رقابت انتخاباتی و شروع فعالیت شوراها تصریح کرد: شما به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت هستید که باید با تعامل و همکاری با دستگاه ها، آشنایی با قوانین و مقررات و استفاده از افراد و ظرفیت های تأثیر گذار در روستاها برای رشد و شکوفایی و آبادانی گام برداشته شود.

تودشکی اذعان کرد: شوراها باید همزمان با پیگیری امور روستا همکاری لازم را با دهیاری داشته و موضوع عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، ایجاد درآمد پایدار در روستاها و همچنین جلوگیری از تغییر کاربری زمین ها را در اولویت طرح های کاری خود قرار دهند.

در ادامه این جلسه غفار عرب معاون اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استان اصفهان پیرامون وظایف شوراها سخنانی ایراد کرد.

همدلی شورا زمینه ساز پیشرفت و توسعه روستا

معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و دهیاری های استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: خدمت به مردم یک توفیق الهی است که نصیب شوراها شده و همدلی، تعامل و هماهنگی بین اعضای شورا و روستاییان زمینه ساز پیشرفت و توسعه روستاها خواهد شد.

عرب با بیان این که شوراها در انتخاب دهیارها سلیقه ای عمل نکنند، گفت: در صورت امکان از تغییر دهیارهای موفق بپرهیزید و بهتر است که شوراها در تعامل و همکاری چند روستا با یکدیگر، یک دهیار ثابت برای خود در نظر بگیرند که نتیجه این موضوع بازده و بهره وری را در رسیدن به اهداف بیشتر خواهد کرد.

وی تأکید کرد: گزارش عملکرد به مردم و تلاش برای خدمت به مردم روستا بسیار اهمیت دارد و انجام مستمر این گزارشات، رضایتمندی مردم و کسب موفقیت در هدف را به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/جمشید حسینی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.