سرویس: اجتماعی 11:42 - چهارشنبه 28 تیر 1396

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

برخورد با مهمانی‌های هنجارشکنانه در باغ‌های حاشیه اصفهان/ جمع‌آوری 5 هزار قلیان از پارک‌ها

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: باغ‌هایی که اجاره داده و برای جشن‌های مختلط استفاده می‌شود، خط قرمز پلیس است و با تشکیل 20 تیم محکم با این موضوع برخورد می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، عبدالرضا آقاخانی صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: همان‌طور که قبلاً تأکید کردیم سال 96، پیشگیری و کشف جرائم خشن در صدر موضوعاتی است که در عملکرد پلیس وجود دارد.

وی افزود: آخرین مورد کشف جرائم خشن، شب گذشته و با یک عملیات همراه با درگیری صورت گرفت، این برخوردها برای خلافکاران هم پیام دارد که پلیس اشرافیت کاملی بر تمامی جرائم استان اصفهان دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به گزارش عملکرد سه ماهه ابتدایی سال 96 ادامه داد: 56 درصد کاهش سرقت مسلحانه، 5 درصد منزل و 22 درصد سرقت، 46 درصد قتل، 43 درصد آدم ربایی و نیز 7 درصد تجاوز به عنف در سه ماهه اول همه کاهش داشته است.

آقاخانی با بیان این که در سه ماه اول سال 96 با فوریت‌های 110، 400 هزار تماس صورت گرفته که 15 درصد افزایش را نشان می‌دهد، اضافه کرد: 35 درصد افزایش کشفیات مشروبات الکلی، 39 درصد افزایش کشف سرقت 2 درصد کشف سلاح نیز به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: باغ‌هایی که اجاره داده و برای جشن‌های مختلط استفاده می‌شود، خط قرمز پلیس است و با تشکیل 20 تیم محکم با این موضوع برخورد می‌کنیم؛ باغ‌داران در حاشیه شهر اصفهان آگاه باشند که استفاده‌های این چنینی خلاف قانون است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این که حرکت خودروها پس از مراسم‌های عقد و عروسی که همراه با ناهنجاری‌هایی انجام می‌شود قابل قبول نیست، عنوان کرد: با کارناوال‌های عروسی، ایجاد صداهای ناهنجار و بر هم زنندگان آسایش مردم با یک حرکت مشترک با پلیس راهور و آگاهی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به دودی کردن شیشه خودروها تصریح کرد: خودرو حریم خصوصی نیست و اگر فاصله 3 متری داخل ماشین قابل رؤیت نباشد، با خودروی متخلف طبق قانون رفتار می‌شود؛ 25 هزار مورد در 3 ماهه ابتدایی سال مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

آقاخانی در ادامه اظهار کرد: بستن قهوه‌خانه‌ها توسط بهداشت صورت گرفت، اما در رابطه با توزیع قلیان در پارک‌ها که اخیراً گزارش شد، توسط نیروی انتظامی 5 هزار جمع‌آوری شده، نمی‌گذاریم فضای پارک‌ها برای خانواده‌هایی که حضور پیدا می‌کنند آلوده شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون تخلفات بعضی از کارکنان نیروی انتظامی گفت: این موضوع وجود دارد و هرچند کم باشد قابل قبول نیست، در صورت مشاهده توسط شهروندان گزارش شود تا برخورد لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به موضوع تاکسی‌های اینترنتی، گفت: معتقدیم باید مرجعی جوابگوی اتفاقات بعدی در آن حیطه باشد اما در حال حاضر هیچ‌کدام از راننده‌های این تاکسی‌ها برای ما شناخته شد نیستند؛ ساز و کار فعلی مشکل دارد و به مرور مشکلات نمایان خواهند شد.

آقاخانی در پایان خاطرنشان کرد: مخالف اساس تاکسی اینترنتی نیستیم و کلیات آن فواید زیادی دارد اما باید کنترل شده باشد، قرار است جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مختلف در استانداری برگزار و نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری نهایی شود.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.