سرویس: سیاسی 08:08 - چهارشنبه 28 تیر 1396

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور:

چرا دشمنان «آتش به‌اختیار» را مورد هجمه قرار دادند/دوست و دشمن بداند جریان انقلابی زنده است‌

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: باید روح انقلابی‌گری زنده نگه‌داریم و آرمان‌ها را فریاد بزنیم تا دوست و دشمن بداند جریان انقلابی زنده است.

به گزارش اصفهان شرق، داوود گودرزی  در افتتاحیه بیست و دومین دوره طرح ولایت که در محل اردوگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: روح حاکم بر همه فعالیت‌ها‌ باید مسئله تربیت و کادرسازی باشد و از این جنس برنامه‌ها در دانشگاه‌ها نیز برگزار شود‌.

وی افزود: شما دانشجویانی که در این دوره از طرح ولایت حضور دارید باید تکیه‌گاه مفاهیم تربیتی و معرفتی دانشجویان در دانشگاه باشید.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: تبلیغات منفی دشمن و جریان ضد‌انقلاب داخل کشور در چندسال اخیر تلاش کرده برخی راهبردها را قلب به معنا کنند تا اثر آن کم شود و درباره عبارت «آتش به‌اختیار» نیز همین‌گونه عمل کردند.

گودرزی با بیان اینکه “باید دقت کنیم در فضای محافظه‌کاری و ملاحظه‌کاری نیفتیم”، گفت: به‌طوری که این‌گونه نباشد که بگوییم “آتش به‌اختیار” حرف جدیدی  نیست و ما از قدیم امر به معروف داشتیم بلکه حرف جدیدی است که باید اثر جدیدی در جریان انقلاب بگذارد اما از طرف دیگر نیز باید دقت داشته باشیم که برداشت‌های غلط در جریان انقلاب نیز بگذارد.

وی ادامه داد: منطق فرمایش حضرت آقا این است که جریانی در داخل کشور دنبال استحاله نظام از درون، قلب به معنا، گرفتن روح انقلابی‌گری از مردم است که انجام کار فرهنگی برای نفوذ، تغییر ذائقه‌ها، باورها، مدل دینداری و غیره در این زمینه‌ اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه منظور مقام معظم رهبری این است برای احیای تمدن اسلامی باید تولید فکر و تربیت انسان پرداخت، افزود: باید روح انقلابی‌گری را زنده نگه داریم و آرمان‌ها را فریاد بزنیم تا دوست و دشمن بداند جریان انقلابی زنده است و سپس برای تبیین، تبلیغ و گسترش آن تلاش کنیم تا در عمل کارآمدی آن را نشان دهیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: هرکار ایجابی خوب نظیر تأسیس مؤسسه تربیتی، پاسخ به شبهات و هرکاری که از اقدامات دشمن جلوگیری کند می‌تواند مصداق آتش به‌اختیار باشد.

وی ادامه داد: همزمان با افتتاحیه رسمی دوره خواهران طرح ولایت در مشهد در مرکز سیدالشهدای(ع) آبعلی افتتاحیه دوره برادران به‌صورت متمرکز در حال برگزاری است و این طرح کار مشترکی با بسیج دانشجویی و مؤسسه حضرت امام(ره) بوده که تداوم این کار در بیست و دو دوره نشانه این است که جریان انقلابی اگر اراده کند و نگاه نگاه کار برای انقلاب باشد می‌توان موانع را رفع کرد.

‌رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با طرح سؤالی برای دانشجویان حاضر گفت: از شما می‌خواهم با مشورت اساتید و بهره‌مندی از کلاس‌ها تا پایان این دوره مصادیق کار فرهنگی تمیز را بنویسید تا اگر خواستیم برگردیم به دانشگاه و کار فرهنگی تمیز که مد نظر حضرت آقا را انجام دهیم در پایان دوره به یک نقشه راه و مصادیق عملیاتی برسیم‌.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.