سرویس: اقتصادی 11:55 - چهارشنبه 28 تیر 1396

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروش اصفهان:

نرخ پیاز به ۴ هزار تومان رسید/افزایش ۴۰۰ درصد طی یک ماه گذشته

در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم پیاز با رسیدن به بیش از ۳۲۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار، در سطح مغازه های اصفهان بیش از ۴ هزارتومان به مردم فروخته می شود.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی‌فروش شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان امسال به دلیل کم آبی کشت پیاز نداشت، اظهار داشت: به دلیل کاهش عرضه و افزایش تقاضا طی یک ماه گذشته نرخ پیاز به دو برابر افزایش یافت.

‌نوروزعلی اسماعیلی پیرامون اینکه آیا صادرات عامل افزایش نرخ پیاز شده است، گفت: نبود آب کافی موجب کاهش برداشت این محصول و کمبود عرضه آن در بازار شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته خرید تضمینی پیاز نداشته ایم، افزود: عدم خرید تضمینی پیاز از سال گذشته تاکنون سبب کاهش سطح زیر کشت و کاهش تولید پیاز شده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروش اصفهان با اعتقاد بر اینکه عدم توسعه صنایع تبدیلی از مشکلات مازاد محصولات و فرآوری کشاورزی هم است، تصریح کرد: تا زمانی که کشاورزی تبدیل به صنعت تبدیلی نشود مشکلات این صنعت همچنان پابرجاست.

وی صادرات را یکی از عمده‌ترین دلایل حفظ تعادل بازار محصولات کشاورزی دانست و افزود: سازمان جهاد کشاورزی باید صادرات محصولات کشاورزی را اجرایی کند و عدم صادرات بازار را دچار آشفتگی و انباشت تولید می‌کند.

اسماعیلی با اشاره به قیمت ۴۰۰ و ۵۰۰ تومانی نرخ پیاز در تابستان سال گذشته، افزود: امسال با کمبود آب در اصفهان کشت پیاز در این استان کاهش چشمگیری داشته است.

وی قیمت پیاز را در یک ماه گذشته در اصفهان ۱۰۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: اکنون قیمت پیاز درب مغازه‌ها با ۴۰۰ درصد افزایش حدود ۴۰۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروش اصفهان، مشکل قیمت پیاز با ورود محصولات دیگر استان‌ها در ۲۰ تا ۲۵ روز آینده رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.