سرویس: اجتماعی 14:32 - سه شنبه 27 تیر 1396

خیران دست به دست مردم دهند؛

«مشهد شاهتور» همچنان از نگاه مسئولان و خیران شرق اصفهانی محروم مانده است

علی رغم تجمعات سالانه در راس الحسین شاهتور، هنوز پیشرفتی در ساخت این محل مشاهده نشده است و امیدواریم خیران دستی به دست مردم دهند تا بتوان فضا را برای حضور عزاداران آماده تر کرد.

به گزارش اصفهان شرق، در کمتر از یک کیلومتری دهستان امامزده عبدالعزیز (شاتور) مکانی بنام سنگ راس الحسین قرار دارد که در اطرافش یک ساختمان نیم کاره ساخته شده و سال هاست که سفت کاری آن برای ساخت ساختمان بزرگتر در دست کار قرار گرفته است.

«مشهد شاهتور» نام دیگر راس الحسین است و بنا به روایتی سر مبارک امام حسین(ع) بر روی آن قرار گرفته است و امروز به برکت نام اهل بیت(ع) مردم هر ساله ارادت خود به اربابشان را در قالب مراسم های مذهبی و حضور در این مکان معنوی برگزار می کنند.

مردم دهستان شاهتور از این مکان به منظور استفاده مناسبت های مختلف خصوصاً در محرم و صفر و عزاداری ها استفاده می کنند و در مراسم ها، جمعیت بسیار زیادی از تمام روستاها و شهرهای اطراف شاهتور حضور باشکوهی دارند.

از معنویت این مکان به پاس برگزاری مراسم های باشکوه که بگذریم، این مکان در قالب تفریح گاه و محل جمع شدن خانواده های مذهبی قلمداد می شود و مردم و راهگذاران سال هاست این مکان را برای دیدار یک روزه خود انتخاب می کنند.

نکته ای که به آن اشاره خواهیم کرد، نبود اعتبار مناسب برای تکمیل این مکان است به نوعی که با جمعیت بالغ بر بیست و چند هزار نفر جمعیت بخش جلگه، هنوز دست خیری برای تکمیل این مکان بلند نشده است و همچنان گرد بی کسی بر فضای راس الحسین شاهتور حاکم است.

مردم خواستار توجه مسئولان شرق اصفهان برای تامین اعتبار به منظور تکمیل این مکان شده اند زیرا شایسته نیست که بی توجهی به این اماکن که محل تجمع هیئت های مذهبی در ایام محرم و صفر است، صورت گیرد.

انتهای پیام/ غلامرضا قدرتی شاهتوری

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.