اصفهان شرق

تشییع و تدفین دو شهید گمنام در شهر حسن آباد/ جرقویه علیا متبرک به عطر شهدا می شود

کدخبر: 139026
1396/04/27 در ساعت 13:25

به گزارش اصفهان شرق، ظهر امروز ستاد استقبال و خاکسپاری شهدای گمنام شهر حسن آباد با حضور مسئولان بخش جرقویه برگزار شد.

بخشدار جرقویه علیا در این جلسه گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که در مراسم تشیع و تدفین شهدای گمنام، مردم حضور حداکثری داشته باشند و در مدت باقیمانده مسئولان مربوطه اطلاع رسانی را در کل منطقه انجام دهند.

حسین بهزادفر با اشاره به حرکت کاروان شهدای گمنام در سطح شهر اظهار کرد: مراسم استقبال از شهدای گمنام در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) راس ساعت 16 برگزار می شود تا بار دیگر شهر حسن آباد به عطر شهدا آغشته شود.

وی با بیان اینکه تا کنون پیگیری های بسیاری از سوی مسئولان در خصوص تشییع و تدفین شهدای گمنام در حسن آباد انجام گرفته است، اذعان کرد: قطعا چشم های بسیاری در انتظار حضور شهدای گمنام به بخش جرقویه به راه ورودشان است و شهر حسن آباد و کل بخش جرقویه به روی شهدایی که مادرانی چشم به راه آمدنشان هستند، آغوش خود را باز کرده است.

بخشدار جرقویه تاکید کرد: برگزاری شبی با شهدا در کنار قبور شهدای گمنام، یکی از برنامه های معنوی با حضور شهدا به بخش است و می طلبد اطلاع رسانی پرباری در این خصوص انجام شود تا در شناسنامه شهر حسن آباد و بخش جرقویه شکوه حضور مردم در استقبال شهدای گمنام به ثبت رسد.

وی حضور شهدا در بخش را موثر دانست و عنوان کرد: امروز جرقویه علیا، مفتخر به این خواهد بود که خانواده این شهدای گمنام باشد و بی شک وظیفه همه ما، بویژه جوانان، از امروز سنگین تر خواهد شد.

بهزادفر تاکید کرد: شهدا چراغ پرفروغی هستند که با ایثار جان خود عزت، اقتدار و امنیت را برای ما به ارمغان اوردند و آرامگاه شهدا در این مکان علمی فرصتی مغتنم برای همه است تا فرهنگ ایثار و شهادت را آنهایی که دوران 8 سال دفاع مقدس را تجربه نکرده اند بیشتر آشنا شوند.

وی از نصب تراکت و پلاکارد در سطح شهر به منظور اطلاع رسانی بهتر خبر داد و گفت: ایجاد تدابیر امنیتی با حضور کلانتری و بسیج در طول مسیر تشییع پیکر شهدا انجام می شود تا مراسم در شان شهدا برگزار شود.

بخشدار بخش جرقویه علیا از جانمایی محل مناسب برای تدفین شهدا در شهر حسن آباد خبر داد و اظهار کرد: تدفین شهدای گمنام در محل ورودی شهر حسن آباد در مجاورت ساختمان گردشگری شهرداری صورت می گیرد تا همگان بتوانند بهره برداری مناسب از حضور شهدای گمنام داشته باشند.

با پیگیری های انجام شده، پیکر دو شهید گمنام در روز پنجشنبه ساعت راس ساعت 16 همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در شهر حسن آباد تشیع می شود.

انتهای پیام/ احمد صادقی