سرویس: اقتصادی » راه و شهرسازی 16:05 - سه شنبه 27 تیر 1396

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان اعلام کرد:

آغاز ساخت قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان به زودی/افتتاح تمام واحدهای مسکن مهر تا آخر تابستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به آغاز ساخت قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان از افتتاح تمام واحدهای مسکن مهر دارای متقاضی استان به تعداد ۵۸۹۹ واحد خبر داد و گفت: برای چهار شهر دارای اولویت کاشان، نجف آباد، شهرضا و مبارکه چارچوب اسناد محلی بازآفرینی تهیه شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الله غلامی پیرامون مهمترین برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل درحوزه‌های مختلف، اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه شرق اصفهان در شهریور ماه سال ۹۵ با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد که ۱۳۰ کیلومتر آن در حوزه این اداره‌کل قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه قطعه یک این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر است که پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۵۰ درصد بوده است، بیان داشت: همچنین قطعه دوم این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت داشته و عملیات انتخاب سرمایه‌گذار برای قطعه سوم به اتمام رسیده و مطالعات فاز یک این پروژه در حال انجام است که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در راستای تکمیل و بهره‌برداری ۱۲۱کیلومتر آزادراه در کریدورهای شمالی- جنوبی و شرقی- غربی کشور تکمیل مطالعات محورهای قابل تبدیل بزرگراه اصفهان- شهرضا- آباده به آزادراه به طول ۱۴۳کیلومتر به پیشرفت ۲۰ درصدی، تکمیل مطالعات محورهای قابل تبدیل بزرگراه اردستان- نائین- بادرود به آزادراه به طول ۱۵۰ کیلومتر به پیشرفت ۱۵درصدی و تکمیل مطالعات محورهای قابل تبدیل بزرگراه اصفهان- دلیجان به آزادراه به طول ۱۴۰ کیلومتر به پیشرفت ۱۵درصدی رسیده است.

افتتاح ۵۸۹۹ واحد مسکن مهر تا پایان شهریور

وی همچنین با بیان اینکه تا پایان شهریور شاهد افتتاح ۵۸۹۹ واحد مسکن مهر استان خواهیم بود، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۱۰۰۱ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۷۱۰ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۲۳۴۵ واحد در شهر فولادشهر، ۳۴۱ واحد در شهر بهارستان، ۱۷۹ واحد در شهر مجلسی  و ۱۳۲۳ واحد در بافت‌های فرسوده افتتاح می‌شوند.

غلامی افزود: به منظور رفع مشکلات مربوط به آماده‌سازی و آب و فاضلاب سایت‌های مسکن مهر در استان تاکنون هشت میلیارد تومان اعتبار از وزارت راه و شهرسازی تأمین شده که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسائل مربوط به شهرها و شهرستان‌های فریدون‌شهر، سمیرم، گلپایگان، نطنز، قهجاورستان، مجلسی، خوانسار، فریدن، ورزنه، فولادشهر، اژیه، دولت‌آباد، تودشک، حسن‌آباد و ورزنه مرتفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: درمجموع ۱۶۱ هزار واحد مسکن مهر در تعهد این اداره‌کل بوده که ۱۴۵ هزار واحد افتتاح شده  و تمام واحدهای دارای متقاضی تا پایان شهریور تحویل می‌شوند. ۹۷۰۰ واحد نیز مشکل‌دار و فاقد متقاضی هستند که در پیشرفت زیر ۳۰ درصد راکد مانده‌اند.

تمرکز ۱۰ درصد بافت ناکارآمد کشور در اصفهان                                            

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه ۱۰ درصد کل مساحت بافت ناکارآمد کشور یعنی ۷۳۷۹.۳۳ هکتار در استان اصفهان متمرکز است، افزود: از سوی دیگر دراین استان با مشکل حاشیه‌نشینی خصوصا در چهار شهر اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا مواجهیم که درمجموع دارای ۳۷۸۳ هکتار سکونتگاه غیررسمی هستند.

وی گفت: یکی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اصلی ما بسترسازی برای مشارکت عموما از طریق راهکارهای ابزارسازی، توانمندسازی و فرهنگ سازی است که در راهکار ابزارسازی مشارکت می‌توان به فعال‌سازی تمام ستادهای بازآفرینی شهرستانی، تشکیل کارگروه‌های ذیل ستاد بازآفرینی استانی، شناسایی سازمان‌های مردم نهاد و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشارکت با شهرداری‌ها و دانشگاه‌ها اشاره کرد.

غلامی افزود: در راهکار توانمندسازی می‌توان به فعال‌سازی نهادهای توسعه محله از جمله تشکیل تعاونی احیای محله همت‌آباد، پیگیری تاسیس دفاتر بازآفرینی در مناطق شهر اصفهان و تامین اعتبار اجرای پروژه‌های خدماتی و زیرساختی در محلات نابسامان حاشیه‌ای شهرهای خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شهرضا و اصفهان با اعتباری نزدیک به ۶۰ میلیارد رالد نام برد.

به گفته وی، در راهکار فرهنگ ‌سازی نیز می‌توان به اقداماتی نظیر طرح اهمیت مساله بازآفرینی در ستادهای شهرستانی و ترویج فرهنگ بازآفرینی در شهرها و محلات هدف اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه اقدامات دربازآفرینی استان برای تحریک توسعه مبتنی بر راهکارهایی همچون الگوسازی، توسعه خدمات و ارتقای زیرساخت‌ها است، اظهار داشت: از مهمترین اقدامات الگوسازی می‌توان به تملک سایت کارخانه ریسباف و برنامه‌ریزی جهت بازآفرینی آن اشاره کرد. همچنین در خصوص توسعه خدمات و ارتقای زیرساخت‌های محلات هدف پروژه‌های مشارکتی با شهرداری شهرهای کاشان، آران و بیدگل، نایین، انارک و بافران با اعتباری بیش از ۷۲ میلیارد رالا اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای چهار شهر دارای اولویت کاشان، نجف آباد، شهرضا و مبارکه چارچوب اسناد محلی بازآفرینی تهیه شده است، افزود: تا پایان سال ۱۳۹۶، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی در تمام ۱۰۷ شهر استان شناسایی و مورد برنامه‌ریزی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.