سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 12:43 - سه شنبه 13 اسفند 1392

در جلسه ی ستاد نوروزی جرقویه سفلی مطرح شد

کوه محمد نوجوان پایگاه گردشگری جرقویه سفلی

بخشدار جرقویه سفلی در جلسه ی ستاد نوروزی منطقه گفت: پیگیری لازم در جهت بازدید همگان از منطقه ی حفاظت شده کلاه قاضی را در ایام تعطیلات نوروز در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: ستاد نوروزی جرقویه سفلی با حضور مسئولین ادارات، شهرداران، دهیاران، نماینده محیط زیست و امام جمعه بخش به منظور بررسی مسائل پیش رو در آستانه ی ایام نوروز بر گزار شد.

جعفری بخشدار جرقویه سفلی در این جلسه با اشاره به آثار تاریخی قرار گرفته در این منطقه، به ایجاد 2 پایگاه گردشگری در بخش اشاره و تصریح نمود: روستای قارنه واقع در مسیر جرقویه به اصفهان و دارای فضایی طبیعی و تاریخی با بنای خشت و گل، روستایی مناسب و زیبا در راستای گردشگری می باشد و به همین منظور یک پایگاه گردشگری در این مکان دایر می کنیم.

جرقویه سفلی

وی با توجه به جاذبه های گردشگری طبیعی این بخش خاطرنشان کرد : کوه محمد نوجوان در شعاع 10 کیلو متری روستای پیکان تفرجگاه زیارتی و سیاحتی منطقه می باشد و دومین پایگاه گردشگری در این مکان احداث خواهد شد.

بخشدار جرقویه سفلی به افتتاح موزه مردم شناسی محمد آباد اشاره و گفت: موزه ی تاریخی مردم شناسی محمد آباد که با اعتبارات صورت گرفته ترمیم شد، اثر تاریخی مهم که نشان دهنده ی قدمت منطقه و هنر مردمان این دیار است، حدود یک هفته ی دیگر افتتاح خواهد شد و در ایام نوروز مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

وی در پایان جلسه با توجه به وجود اثری طبیعی مانند منطقه ی حفاظت شده ی کلاه قاضی اشاره و بیان نمود: در سفر کلانتری به منطقه و طی هماهنگی صورت گرفته مقرر شد که وی اجازه ی بازدید عمومی در 13 نوروز را از منطقه ی حفاظت شده ی کلاه قاضی بدهند تا منوط به روز 13 نباشد.

لازم به ذکر است خوابگاه مرکز فنی و حرفه ای جرقویه و مدرسه راهنمایی نمونه دولتی نیک آباد جهت اسکان و رفاه مسافران قرار داده شده است .

جرقویه سفلی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.