سرویس: خواندنی 13:07 - دوشنبه 26 تیر 1396

چند هفته بیشتر طول نمی کشد؛

5راهکار فوری برای رسیدن به وزن ایده آل

همه ما می دانیم که تغییر سبک زندگی و رسیدن به وزن ایده آل آسان نبوده و نیاز به تلاش بسیار دارد؛ اما گاهی اوقات تغییر لازم است؛ برای مثال اگر بخواهید رژیم غذایی سالمی داشته باشید

به گزارش اصفهان شرق، همه ما می دانیم که تغییر سبک زندگی و رسیدن به وزن ایده آل آسان نبوده و نیاز به تلاش بسیار دارد؛ اما گاهی اوقات تغییر لازم است؛ برای مثال اگر بخواهید رژیم غذایی سالمی داشته باشید، به صرف وقت بیشتری نیاز دارید؛ باید بیشتر آشپزی کنید و زمان بیشتری برای تهیه مواد غذایی بگذارید.

همیشه سعی کنید از مواد غذایی تازه و مفید استفاده کنید. به صورت کلی هرشخص بین ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری در روز نیاز دارد که ۴۰ تا ۵۰ درصد آن را پروتئین و ۲۰ تا ۲۵ درصد آن را چربی ها و ۳۰ تا ۳۵ درصد آن را کربوهیدرات ها باید تشکیل بدهد.

با برنامه ریزی و داشتن عادت غذایی سالم، چند هفته بیشتر طول نمی کشد تا تغییرات ایجاد شده در زندگی تان را حس کنید. نگران نباشید چیزی جز چربی اضافه بدن از دست نخواهید داد.

نیاز نیست حتماً پول زیادی برای تهیه غذا بپردازید. با پرداخت هزینه ای ناچیز می توانید خوشمزه ترین و سالم ترین غذاهای رژیمی را برای خودتان تهیه کنید، کافی است دستور پخت غذاهای رژیمی سایت های مختلف را به صورت آنلاین بررسی کنید.

هر زمان که می توانید ورزش کنید

اگر قصد کاهش وزن دارید، بهترین و موفقیت آمیزترین راه برای کاهش وزن، داشتن رژیم مناسب و ورزش منظم است.

بسیاری از متخصصان، صبح را بهترین زمان برای انجام ورزش در طول روز می دانند و معتقدند ورزش صبحگاهی، بیشترین تأثیر را خواهد داشت؛ اما ما می گوییم هرگاه که وقت آزاد داشتید ورزش کنید؛ زیرا بسیاری از افراد شاغل هستند و تنها عصرها وقت خالی دارند. با این روش، شما میل بیشتری به ورزش پیدا می کنید و بیشترین استفاده را از آن خواهید برد. همچنین اگر با سحرخیزی مشکل داشته و همیشه عادت دارید تا نزدیک ظهر بخوابید، ورزش نزدیک زمان ناهار یا بعد از ساعات کاری را انتخاب کنید.

از میان وعده ها استفاده کنید

مصرف میان وعده ای سالم و کم کالری باعث می شود در طول روز کمتر احساس گرسنگی داشته باشید. بیش از حد خوردن یکی از عوامل اصلی اضافه وزن است؛ مثلاً با مصرف میان وعده های پروتئینی می توانید بدن تان را منظم کرده و کمتر از قبل گرسنه شوید.

اگر می خواهید از میان وعده برای تأمین انرژی باشگاه استفاده کنید، حتماً ۳۰ دقیقه قبل از باشگاه آن را میل کنید، تا بدن تان فرصت سوخت و ساز داشته باشد.

پیشنهاد: می توانید از ماست، میوه، خشکبار و تکه های مرغ نیز به عنوان میان وعده سالم استفاده کنید.

دفترچه ای مخصوص برنامه غذایی داشته باشید

نوشتن مواد غذایی که در روز مصرف می کنید، باعث اگاهی شما نسبت به کالری مصرفی تان در هر روز می شود؛ در نتیجه غذا و کالری کمتری مصرف خواهید کرد.

آب را جایگزین نوشابه کنید

نوشیدن آب، ضامن سلامتی است. حتماً باید قبل و بعد از ورزش به مقدار کافی آب بنوشید. سعی کنید مصرف نوشابه را از برنامه غذایی تان حذف کنید؛ زیرا نوشابه، هضم غذا را با مشکل مواجه می کند. دستگاه گوارش، برای هضم غذا نیازی به نوشابه ندارد و نباید با هدف سرعت دادن به هضم غذا نوشابه مصرف کرد.

بهتر است بدانید که نوشابه عامل اصلی پوکی استخوان است. نوشابه ها علاوه بر قند زیاد، دارای املاح فسفات هستند که در جذب کلسیم موجود در غذا اختلال ایجاد می کند؛ در نتیجه مصرف مداوم نوشابه های گازدار باعث کمبود کلسیم و پوکی استخوان می شود. بنابراین اگر داشتن سلامتی برای تان مهم است از مصرف نوشابه پرهیز کنید.

غذای تان را خوب بجوید

باید غذای تان را خوب بجوید، اگر شما غذای تان را با آرامش میل کنید و آن را خوب بجوید، بدن شما می تواند خیلی راحت تر و بیشتر، مواد مغذی را جذب کنید.

خوب جویدن غذا به چه معنی است؟ یعنی تکه غذا در اندازه های ریزتری وارد معده شوند؛ در نتیجه غذای میل شده فضای کمتری تصرف می کند. شما با جویدن بیشتر غذا، درصد جذب آن را افزایش می دهید.

بعد از خواندن این مطلب، حالا نوبت شماست که با تغییر در سبک زندگی، اندام ایده آل را به خود هدیه دهید.

انتهای پیام/خبرفارسی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.