سرویس: اجتماعی 08:00 - دوشنبه 26 تیر 1396

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد:

نهادهای دولتی و خصوصی ملزم به رعایت قانون مرخصی زایمان پدران هستند

حیدرعلی عابدی ضمن اشاره به مرخصی زایمان پدران گفت: این نوع مرخصی در مجلس تصویب شده است و همه اداره های دولتی و خصوصی ملزم به رعایت قوانین مربوط به این نوع مرخصی هستند.

به گزارش اصفهان شرق، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگویی گفت: امروزه مقوله جمعیت یکی از مهم ترین مسائل کشور است که باید توجه ویژه ای از سوی دستگاه های مختلفی به آن شود.

حیدرعلی عابدی ادامه داد: سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در این حوزه چراغ راه روشنی بود که نقشه راه را برای همگان ترسیم کرد و برای برون رفت از چالش ها باید طبق آن عمل کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه سیاستی یکی از مشکلات ما کاهش نرخ رشد جمعیت است و این مورد ما را در آینده در زمینه های متعددی دچار مشکل می کند که باید به طور جدی به آن پرداخت.

وی به سیاست های خاص در برنامه ششم در زمینه جمعیت اشاره و تصریح کرد: در برنامه ششم پیش بینی کردیم که تسهیلاتی برای زنانی که باردار می شوند و زایمان می کنند و همچنین برای خانواده هایی که کودک دارند لحاظ شود امّا نیاز است این گونه برنامه ها را توسعه بدهیم.

عابدی همچنین در تشریح موانع پیاده سازی سیاست های جمعیتی خاطر نشان کرد: ما باید برای هر چه بهتر انجام شدن سیاست های جمعیتی، سیاست های تشویقی تدوین کنیم تا نسل جوان برای فرزند آوری تشویق شوند و نسبت به این کار بیشتر راغب شوند و در کنار این برای ازدواج و همچنین برای زوج هایی که دارای فرزند هستند تسهیلاتی قائل شویم.

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: سیاست های تشویقی بسیار مؤثر است و سیاست های اجرایی مانند توسعه مهد کودک ها باید سیاست های دوست دار کودک باشند و تحت پوشش قرار دادن کودک تا سن بلوغ از هر نظر مانند خدمات چشم پزشکی و مسائل ورزشی و در سایر حوزه ها باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان ضمن اشاره به مرخصی زایمان پدران هم گفت: این نوع مرخصی در مجلس تصویب شده است و همه سازمان های دولتی و خصوصی ملزم به رعایت قوانین مربوط به این نوع مرخصی هستند.

انتهای پیام/صدای سلامت

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.